hoe verleng ik een telefoonkabel

Hallo mensen,

ik heb me huis verbouwd en mijn telefoonkabel was te kort.daarom heb ik een nieuw telfoon kabel erbij gekocht om het te verlengen.
Nou heeft de oude telefoon kabel andere kleuren dan den nieuwe.
de oude heeft: rood blauw wit en oranje en een koper draadje.
en de nieuwe heeft zwart rood groen en geel.

Nou is me vraag: welk draadje moet ik aansluiten op de nieuwe kabel.

Het telefonkabel heb ik nodig voor me adsl internet aansluiting.

bedankt voor de antwoord.

ik heb ook 2 fotos toegevoegd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
5.3K

Het beste antwoord

Blauw en rood (oud) aansluiten op rood en groen.
Verder alleen onthouden dat groen=blauw als je ADSL gaat aansluiten.
(als dat niet werkt dat zit er ergens iets niet goed)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de oude kabel is het eerste paar altijd blauw/wit en daar zit het signaal op.
Verleng alle draadjes maar noteer de kleuren van de oude en aan welke kleuren van de nieuwe die verbonden zijn.
Geef dit aan uw installateur van uw telefoon provider.

Toegevoegd na 30 minuten:
Even ter verduidelijking.
Die kabel word gebruikt in binnenhuis installaties en noemt VVT - 2 paar.
Paar 1 = blauw/wit
Paar 2 = oranje/rood
Koperdraadje = aarde.

Bij zeer oude installaties zijn de kleuren anders nl.:
paar 1 = rood/blauw
Paar 2 = oranje/wit
Koperdraadje = aarding.

Met een binnencentrale kan u met die aardedraad doorschakelen van een naar een ander toestel.

Als u enkel één toestel wilt aansluiten heeft dat koperdraadje geen nut maar ik zou u aanraden om toch een nieuw stuk kabel van hetzelfde type te kopen en aan te sluiten.
Wat vandaag niet is kan morgen een noodzaak zijn !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou ze eventueel kunnen doormeten. Pin 1=rood en pin 1 op de andere is blauw. Dan moet je blauw dus met rood verbinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn het twee platte kabels? Dan zijn het de middelste 2 die je nodig hebt van de 2 kabels