Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gaat het oversluiten van een mobiele telefoonnummer in de praktijk?

Op 28 februari a.s. is mijn laatste dat bij de huidige provider, vervolgens word deze (met mijn telefoonnummer) op 1 maart overgezet naar de nieuwe provider. Hoe gaat dat in zijn werk? Heb ik om 0.00 uur geen verbinding dan meer meer met de huidige provider? En als ik de nieuwe simkaart in de telefoon gebruik al wel met de nieuwe provider?

En ik heb dan bij de provider een abonnement, de periode loopt normaal ongeveer van de 9e tot de 9e elke maand. Betekent het dat wanneer de overeenkomst op houd ik van de 9e tot de 28e betaal, dus ook een gedeelte niet hoef te betalen? Of hoe word dat verrekend?

Ter informatie: Ik ben dus niet vroegtijdig gestopt met het huidige abonnement, maar heb deze af laten lopen en ben overgestapt naar een andere provider.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
687

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je blijft gewoon met je huidige sim kaart bellen tot je merkt dat hij niet meer werkt. Dit is meestal tussen 08:00 en 17:00 uur. Op het moment dat je oude sim niet meer werkt, dan doe je de nieuwe sim erin en is binnen een aantal uren je nummer volledig overgezet. Meestal kun je met de ene sim kaart bellen en met de andere simkaart gebeld worden. Dit is normaal. De factuur van de nieuwe provider is een zogenaamde pro rata factuur. Als de factuurperiode van 15 tot 15 loopt zul je van 1 tot 15 een factuur krijgen. Hier betaal je ongeveer de helft van de normale kosten. Ook krijg je de helft van de normale bel/sms/internet bundel. Dit gaat met de laatste factuur net zo.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Groetjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding