Is Whatsappen naar een Nederlandse 06 ook gratis als die in het buitenland is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Ja, voor whatsappen betaal je geen apart tarief. Je betaalt alleen het gebruik van je internetverbinding. Dus als jij in Nederland bent dan gebruik je gewoon je eigen lokale internetverbinding (wifi of abonnement) om de whatsapp te versturen.

Of de whatsapp wordt ontvangen is weer een ander verhaal. Degene die in het buitenland zit zal de whatsapp kunnen ontvangen als hij of zij een internetverbinding heeft. De kosten van mobiel internet in het buitenland met een Nederlands abonnement zijn nogal hoog. Dus ze kunnen hem wel ontvangen, maar het kan zijn dat dat behoorlijk wat kost. Ze kunnen natuurlijk ook daar via wifi hun whatsapps binnen halen. In dat geval kost het ook de ontvanger niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja want het is eigenlijk als Skype je betaalt eigenlijk voor de mb's die je verbruikt, dus je betaalt niet zo als per sms maar gewoon per mb, dus ja het is gratis als je het via wifi doet, via abonnement moet je alleen voor mb's betalen maar dat moet ook als diegenen in Nederland is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja whatsapp is altijd gratis, alleen zal het internet wat je ervoor zou moeten gebruiken wat duurder zijn