Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom wel mail ontvangen op MOBIEL maar niet verzenden?

Ik heb de instellingen precies zo ingesteld als in windows live mail op mijn pc maar toch gaat het mis. Ik heb momenteel problemen met mijn modem, kan het daarmee te maken hebben? Er staat telkens verbindingsfout.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
675

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Servers voor uitgaande mail mogen over het algemeen alleen gebruikt worden binnen het eigen netwerk van de internetprovider. Dus als je verbonden bent met het internet van provider X, dan kun je alleen mail versturen via de (SMTP) server van provider X. Op je telefoon ben je waarschijnlijk verbonden via je mobiele netwerk, dus provider Y. Je kunt dus geen mail versturen via de mailserver van provider X als je met je telefoon verbonden bent met provider Y.
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe los ik dat op dan?
bamibal
11 jaar geleden
Als je met je mobiel verbinding maakt met de wifi thuis, dan moet het wel werken. Anders zou je bij je provider moeten informeren of het mogelijk is om de uitgaande mailserver te gebruiken vanaf je mobiel. Soms moet je dan inloggen op die server en verbinding maken met een andere poort. Hoe dat precies zit, kan de helpdesk van je provider je wel vertellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh dan is dat het probleem. De wifi van mijn modem werkt niet.
Heb al van alles geprobeerd met hulp van Telfort maar heb nu een klacht gestuurd.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding