Waarom valt de kosten van bellen naar 0900 8844 bij mobiele telefoon niet binnen de bundel?

Immers geven ze aan dat het lokaal tarief is, waarom valt politie niet onder het normale belbundel i.p.v. erbij te betalen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van belang is m.i. ook of de gesprekken met politie en andere goedkope gesprekken feitelijk minder ofwel meer kosten per tijdseenheid dan het tarief binnen de bundel. Doet denken aan de "informatie" over tarieven bij vaste telefoon waarbij je zogenaamd gratis mag bellen naar vaste nummers.
Bellen naar vaste 088-nummers moet je echter apart betalen.
Ofwel je wordt linksom of rechtsom misleid, maar je voelt je wel bedonderd.

Antwoorden (1)

Omdat er over het algemeen een ander tarief geldt voor deze nummers. Dit is dus ingesteld bij de provider dat speciale nummers er niet onder vallen.
Zo profiteer je ook van het voordeel van gratis nummers.

Gewoon speciale instellingen anders zou het speciale tarief niet realiseerbaar zijn. Ondanks een lokaal tarief