de wifi op mijn bb doet et alleen thuis niet maar verder overal wel, wat kan ik hier aan doen?

op mijn school en bij mijn vrienden doet de wifi het wel maar alleen thuis doet hij het niet! please help me!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werkt de wifi wel op andere apparaten? Kijk is bij je wifi instellingen (op je BlackBerry of ander apparaat) wat daar staat. Als daar je IP-adres met 169.xxx.xxx staat is er iets fout.

Antwoorden (3)

Probeer eens je router uit en aan te zetten het kan zijn dat het daar an ligt soms heb ik het ook dat ik met mijn laptop of gsm niet meer verbinding meer kan maken thuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk heb je in je omgeving thuis heel veel andere routers van andere mensen, bijv. als je in een flat woont o.i.d. Dan kan je toestel niet altijd een zuiver signaal ontvangen en word gestoord door andere routers. Je zou dan eens van beveiligingssoort kunnen wisselen, bijv. van WPA naar een WEP beveiliging en kijken of het dan oplost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk zit er op de router thuis een mac adres filter. Dit betekent dat je het mac adres van je bb moet toevoegen aan de mac adres lijst van de router om toegang te krijgen.
Ik doe dat als volgt. Ga in de routerinstellingen naar macadresfiltering en zet deze uit. Verbind je bb met de router. Vink het adres wat er nu bijkomt aan als veilig mac adres. Zet de mac adresfiltering weer aan.