Hoe krijg ik internetverbinding op mijn telefoon?

Ik heb een probleem met mijn internetverbinding op mijn telefoon (HTC desire C). Thuis heb ik wel wifi, heb ik een goede verbinding en kan ik internetten. Maar op andere plekken kan dit niet met mijn telefoon. De wifi staat aan, ook is het bereik maximaal maar als ik een internet pagina start dan komt er netwerk fout te staan. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Het wifi netwerk dat je thuis gebruikt, is ook alleen voor thuis. Ben je niet thuis dan kan er ook geen verbinding met dit netwerk worden gemaakt.
Tegenwoordig zijn er overal in het land openbare gratis wifi netwerken waarvan je gebruik kunt maken. Het kan zijn dat er bij deze open netwerken toch een gebruikersnaam of wachtwoord nodig is. Denk hierbij aan openbare bedrijfsnetwerken voor gasten die het bedrijf bezoeken.
Dat kan dus een rede zijn dat het niet werkt.

Een andere mogelijkheid is dat je mobiel internet niet goed is ingesteld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een HTC Desire C Moet je zelf handmatig instellen voor mobiel internet. Hoe je dit doet kun je terugvinden op de internetsite van je provider.