Is het mogelijk om contacten van een sim kaart naar een computer te kopiëren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
22.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de sim in een telefoon stopt, en je hangt deze aan een pc. Je kan de sim dan gewoon zin in je explorer en een kopie van de contacten maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan maar zelden. Wat je meestal te zien krijgt is de microSD-card. De SIM-kaart kan vaak alleen leeggetrokken worden met programma's als Samsung Kies, zo zal elk merk zijn eigen software hebben. Het is niet onbestaanbaar, maar geen regel zoals jij het nu uitlegt. Het kan ook dat de contacten op de SD-card staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan gewoon mijn telefoon (nu, maar ook oude toestellen) lezen als harde schijf. Ik heb zelfs nog een kopietje van contacten van een oude nokia.

Het beste antwoord

Ja, met dit apparaatje.
http://www.bol.com/nl/p/sitecom-usb-sim-card-reader/1003004004732493/

Met behulp van deze USB SIM Card Reader kun je eenvoudig je adresboek en je berichten van je SIM card bewerken via je PC. Bovendien kun je gegevens tussen verschillende SIM cards uitwisselen zonder dat je hiervoor je mobiele telefoon nodig hebt.
Dankzij de meegeleverde software is het mogelijk om een back up van de gegevens van je SIM card te maken door middel van slechts een paar muisclicks en ook het wijzigen van de PIN code van je SIM card is met behulp van de USB SIM Card Reader geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat is mogelijk, ik heb het met mijn HTC Desire Z ook gedaan, ik heb mijn telefoon aangesloten op mijn laptop via de usb kabel, vervolgens kan je je telefoon in via computer, er komt naast de C: en D: schijf ook een aparte te staan voor je telefoon, daar kan je in en vervolgens kreeg ik een lijst met alles wat er op mijn telefoon staat, van foto's, filmpjes, muziek, smsjes (die op de sim staan) Daar staat ook je contacten lijst tussen.

Stel dat dit nou niet kan.. zet al je contacten dan over op je extern geheugen (SD kaart) dat is een heel klein kaartje en die past niet in je laptop, maar je hebt daar ook een vergroter voor waar je je SD kaart in kan doen zodat deze in je laptop of computer kan, dat werkt precies hetzelfde als een externe harde schijf dus als optie 1 niet werkt, dan is dit altijd nog een optie. Alles overzetten kan weer via je contacten instellingen.

Ik kan het in ieder geval wel met mijn telefoon en mijn contacten staan veilig op de computer, ook weet ik dat er bepaalde merken zijn waar een installatie cd bij zit waar je ook je contacten over kan zetten, maar hoe dat precies werkt weet ik niet, maar wat ik zo begrepen heb is dat er duidelijke instructies zijn op de website van je telefoonmerk, HTC heeft bijvoorbeeld bepaalde software die je kan downloaden van de site waarmee je je laptop en telefoon kan synchroniseren en ook bijvoorbeeld je contacten over kan zetten. Als je er niet uitkomt kan je mij altijd een prive bericht sturen, ik help graag!

Hopelijk kom je er zo wel uit!