kan ik verdere stappan ondernemen tegen mobistar?

ik heb een factuur ontvangen van mobistar dat ik 150euro contractbreuk moet betalen
nu heb ik een contract getekend in januari 2009 voor 36 maanden en was dit verstreken en wilde ik overstappen naar telenet
toen ik dat gedaan had kreeg ik die factuur en heb hen opgebeld en zouw ik een telefonisch contract aangegaan zijn ik heb dat dus niet gedaan en zij kunnen niks bewijzen.
na herhaaldelijke keren bellen is er nog niks verandert
wat kan ik doen kan ik ze aanklagen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik begrijp hieruit dat je een contract had bij Mobistar, welke een looptijd van 36 maanden had. Na het verlopen van de abonnementsperiode heb je een nieuw contract afgesloten bij Telenet. Nu spreekt Mobistar je aan voor betaling van EUR 150,-- vanwege contractbreuk. Indien jij, of Telenet namens jou, na verloop van de initiele abonnementsperiode het contract hebt beeindigd, dan ben je helemaal geen opzegvergoeding verschuldigd en raad ik je aan dit schriftelijk, aangetekend en/of per e-mail, aan Mobistar te berichten. Schrijf hierbij tevens dat je niet zult gaan betalen en dat eventuele administratie- en incassokosten dus voor eigen rekening zullen zijn. Indien Mobistar blijft volharden in haar standpunt dat telefonisch een nieuw contract is afgesloten, zou ik vragen naar de overeenkomst waarop zij zich beroept. Indien zij dit niet kan aantonen is er niks aan de hand en kun je volstaan met voormeld briefje. Indien zij wel een contract overhandigd kun je nagaan of de colportagewetgeving wel is toegepast en dus of zij jou hebben gewezen op de 7 dagen bedenktijd bijvoorbeeld. Indien dit niet het geval is kun je de eventuele totstandgekomen overeenkomst vernietigen. mocht je nog vragen hebben dan hoor ik die graag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100