hoe kan het dat mijn mobiel samsung zelf een andere ringtown uitzoekt?

Iedere keer zoekt hij zelf een andre ringtown uit. Ik ervaar dit als erg vervelend aangezien ik m ook als wekker gebruik en dan krijg ik ineens heel andere geluidjes waar ik dan weer doorheen slaap. Dus wie helpt me vooruit !

11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Laat eens raden, dit doet hij alleen met jouw eigen ringtone.
Meestal is het euvel dat eigen gemaakte of gedownloade ringtones allen op de SD kaart staan weggeschreven.
Als jij verbinding maakt dmv je usb en gaat werken met kies of mass storage dan word de verbinding softwarematig verbroken tussen je toestel en je Sd kaart.
Op dat moment ziet je toestel dus niet meer de ringtone en neemt dan een alternatief, veelal de standaart ringtone.

Wil je daarvan af, zorg dat je je ringtones in je systeem krijgt.
Of maak een map aan op je sd kaart met de naam media met daarin wederom een map genaamd audio en dan wederom een map met de naam ringtones
Tijdens het opnieuw linken "kijkt" het os namelijk als eerste naar die lokatie.
Meestal is dat afdoende.
Ik zelf prefereer de optie om dergelijk tones in mijn systeem te zetten.

Doch daarvoor moet je iets verder gaan.
Je dient dan het toestel te rooten, eenmaal geroot plaats je al je zelfgefabriceerde of gedownloade ringtones in de originele map ( System/media/audio/ringtones ).

Maar dat was je vraag niet, maar je in ieder geval een uitleg over het hoe en waarom.