ik word heel vaak gebeld door een voor mij onbekend tel.nr. kan iemand mij vertellen waar dit nr vandaan komt en wat ze van me willen?

het nummer is 01425905074
kom zelf uit op een nr uit engeland maar heb geen idee van wie ??
als ik thuis ben hoor ik een stilte.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry; als ik opneem hoor ik een stilte

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Antwoorden (3)

Gewoon ophangen! Ze proberen je gegevens te krijgen vaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nummer komt uit Ringwood, een plaats in Engeland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat nummer komt uit Amerika.
Dat nummer komt helemaal niet uit Engeland maar uit de VS. Het landnummer van Engeland is 0044 en van de VS 001.
Het netnummer dat daarop volgt 425 is Washington-Seattle.
Zie ook eens hier: http://www.tellows.nl/num/001425905307

Ik ben zelf ook verscheidene keren gebeld door dat nummer en soortgelijke nummers. Ze bellen namelijk met meerdere nummers en soms ook anoniem. Het gaat hier om een groep criminelen die je computer probeert te hacken en aan je bankgegevens probeert te komen. Ze doen zich voor als medewerkers van Microsoft en praten gebrekkig Engels. Soms hangen ze inderdaad ook zomaar op en bellen dan dagen later weer.
Ze vragen je dan om allerlei programma's op je computer te installeren omdat je last zou hebben van een ernstig virus.

De politie waarschuwt al maanden voor deze praktijken, maar kan er nog weinig tegen doen. Deze bende is wereldwijd actief, dus niet alleen in Nederland.
Persoonlijk zou ik hier nooit intrappen, maar het schijnt dat sommigen iets goedgeloviger zijn.
Dus......niet prutsen aan je computer en gewoon ophangen als ze bellen;-)