SD kaart van telefoon word gezien als leeg of niet ondersteund hoe los ik dit op?

Ik heb vanmiddag nog met mijn Samsung Galaxy Gio foto's gemaakt. Straks wou ik de foto's nog eens bekijken en liep mijn telefoon vast terwijl de galerij aan het laden was. Hij gaf na opnieuw opstarten geen items meer in de galerij weer en in de taakbalk de melding: SD kaart leeg of bestandsysteem niet ondersteund. Ook als ik de kaart er uit haal en opnieuw plaats krijg ik hem niet werkend. Telefoon ook al opnieuw opgestart maar niets helaas.
Bij instellingen bij de SD kaart staat ook dat hij niet gekoppeld is, klik ik hier op dan werkt dat helaas ook niet. Is dit nog op te lossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
2.1K

Het beste antwoord

er staan waarschijnlijk bestanden op de sd kaart die je telefoon niet kan lezen.

je hebt nu 2 opties

optie 1: hem in een computer steken, uitlezen en defragmenteren, dan is hij leeg en doet hij het in je telefoon (doe wel alles op het kaartje even op je pc zetten want misschien is het belangerijk?

optie 2: eigenlijk hoort je telefoon dit zelf al te vragen, het kaartje defragmenteren via je telefoon (waarschijnlijk bij instellingen of iets )

ik zou voor optie 1 gaan en daarna optie 2 nog een keer uitvoeren.

werkt dit niet en doet ie het in je pc of foto camera ook niet? flikker weg dat ding want die is kapoet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mijn oplossingen zouden zijn.....
Eerst eens proberen in een ander apparaat.
(het zou aan de telefoon kunnen liggen)
Als dat niet helpt is de enige oplossing een file/disk recovery programma op een computer.

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de SD kaart gewoon overleden is, in dat geval "pech=weg"
(net zoals vroegah het te snel openen van je fototoestel)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En in dat geval, en als het vaker optreed, terug naar de winkel. Maar eerst eens kijken of het geen eenmalig "toevallig" probleempje was, voor je met en wekenlange telefoon-reparatie toestand begint.
Kun je op een andere telefoon wel de foto's bekijken? Zo niet, dan moet je hem in een kumputer stoppen en het programma recuva er op los laten. Hier is de link:
http://www.piriform.com/recuva/download
Succes!