Ik ga voor een Samsung s3. Hoeveel MB internet kiezen?

Is 500 MB genoeg? of zit ik beter met 1000 MB?
1000 MB lijkt mij zo veel?
wat ik voornamelijk zal doen op mijn telefoon:
Spelletjes, whatsapp, email openen, internet pagina's "google zoeken"

Verder zal het niet veel meer zijn, maargoed ik zit zo een hele dag eraan..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Antwoorden (3)

Hiervoor lijkt 500MB mij zeker genoeg. Zeker als je thuis wifi op de s3 hebt aanstaan. Pas wanneer je onderweg veel op youtube zit e.d. is 1gb wellicht een betere optie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om je even een idee te geven hoeveel MB activiteiten op internet kosten: http://www.simonlyabonnementmetinternet.nl/component/content/article/21-gemiddeld-internet-verbruik-in-een-sim-only-abonnement-met-internet
4 uur whatsapp en facebook is erg veel. Whatsapp kost bijna geen MB’s, maar facebook kost wel redelijk wat MB’s. Het ligt er ook aan of je via de mobiele website of via de app naar facebook gaat. Via de app kost het minder MB’s.

Ik zou in jouw geval kiezen voor 500 MB om zeker te weten dat je voldoende datalimiet hebt. Ik denk dat je hier nooit aan zult komen zolang je er geen filmpjes bij gaat kijken of muziek gaat streamen.

Ik stel het checken van Facebook even gelijk aan Telegraaf, Nu, teletext app hele dag door checken.
Dan kom je op iets van 10 a 15MB per dag uit.
En dat is inclu whatsapp (dat kost bijna geen data, omdat het alleen text is), (je hoeft een foto immers niet direct te downloaden).
15*31= dik onder de 500MB…(wat de meeste aanbieders geven).

Daarbij kan je altijd nog je MB contract uitbreiden voor een redelijke prijs, maar eigenlijk nooit inkrimpen. Dus is het starten met 500 betere keuze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
500 mb lijkt mij meer dan genoeg. U kunt een grote aanbod van sim only abonnementen vinden en vergelijken op http://www.only-sim-only.nl/