Waarom betaal ik naast mijn telefoon verzekering ook nog een eigen risico?

Hoi!

Een tijdje terug heb ik mijn telefoon laten vallen en deze naar de The Phone House gebracht. Ik ben daar verzekert (lifeline) voor 36 euro p/m, wat ik al vrij veel vind.

Nou ben ik zojuist gebeld dat ik mijn telefoon kan ophalen máár met de mededeling dat ik ook nog eens 50 euro extra aan eigen risico moet halen... Waar is mijn verzekering dan goed voor?

Thanks!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een belachelijk verzekeringsbedrag! Kun je niet beter kijken of je je telefoon bij in je inboedelverzekering kunt nemen? Je hebt dan wel meer eigen risico, maar je premie is veel en veel lager. Wij betalen 4 euro per maand met een eigen risico van (ik geloof) 150 euro, voor al onze 'gadgets' die we buiten de deur mee nemen. Gewoon bij onze vaste verzekeraar.

Antwoorden (4)

Hiermee willen de verzekeraars ervoor zorgen datje goed nadenkt of je de reparatie echt wilt, en drukken ze de kosten van de behandeling. Over de rechtvaardigheid kan je twisten. Zo is er ook een eigen risico in de zorg, welke voor vele mensen hoger ligt dat de kosten die ze jaarlijks hebben..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heb jij een telefoonverzekering met eigen risico afgesloten. Helaas gaat dat vaak zo (een van de redenen waarom ik die verzekeringen nooit neem). Je zult dus je eigen risico moeten betalen en de rest van de kosten zijn voor the phone house. Als je nogmaals een defect aan je telefoon hebt zal je waarschijnlijk geen eigen risico meer hoeven te betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tip: lees de volgende keer de voorwaarden voordat je je handtekening zet... Heb je je gerealiseerd dat 36 euro per maand betekent dat je in twee jaar 864 Euro aan verzekeringspremie betaalt?! En dan ook nog eigen risico! Dat moet een goede verzekering, een dure telefoon, of een sluwe verkoper zijn... (en ik gok het laatste)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leg een volgende keer anders een tientje per maand zélf opzij voor als er iets gebeurt met je telefoon.
Verzekeringen zijn zéér nuttig, maar alleen voor zaken waarvan je het eigen risico niet of nauwelijks kan dragen
Een eigen risico is iets wat een verzekeraar toepast om onder meer te 'lichtvaardig' declareren te voorkomen. Zou je zo'n eigen risico niet hebben, dan werd er nog meer gedeclareerd (omdat het dan erg gemakkelijk gaat) en zou de premie ook omhoog moeten. Een eigen risico geeft dan het signaal af aan de verzekerde: 'declareren of toch zelf betalen'.

Overigens vind ik een verzekeringspremie van euro 36,00/maand buitensporig hoog. Als de telefoon nieuw 700,00 zou kosten, heb je in 2 jaar tijd een nieuwe telefoon aan premies betaald. Is het geen risico wat je zelf kunt nemen?
Computoon
11 jaar geleden
Je verzekert risico's als je de kosten niet kunt betalen als het risico zich voordoet. iedereen heeft (verplicht) een ziektekostenverzekering en heel veel mensen maken er weinig gebruik van. Maar op de dag dat je een driedubbele beenbreuk krijgt (of ernstiger) ben je blij dat je hem hebt omdat je die kosten zelf nooit kunt dragen.

Eigen risico is om een rem te zetten op het gebruik van een verzekering. Doorgaans heeft een hoger eigenrisico een lagere premie.

Een verzekering voor een telefoon van 36 euro per maand is gewoon diefstal en je waarschijnlijk aangepraat door de verkoper. Veel van wat er kapot kan gaan wordt afgedekt door de garantie. daarnaast schrijft een telefoon af als een gek en als je verzekering daar rekening mee houdt (en dat zal wel) dan keren ze ook uit naar de dagwaarde.

Als ze bij volgende aankopen zo'n verzekering mee proberen te verkopen denk dan drie keer na voor hem neemt. En hou er rekening mee dat ze je altijd bang zullen proberen te maken met opmerkingen als "hij kan makkelijk gestolen worden"of "als je hem laat vallen...". Je geeft nu in een jaar € 432 aanverzekering uit. Daar kun je nogal wat telefoon voor kopen.