Wat is een fijne mobiele telefoon voor senioren?

Bejaarde moeder zoekt een telefoon met grote knoppen die ze niet al te vaak op hoeft te laden, voor een zacht prijsje. Hij hoeft alleen te kunnen bellen en sms'en en moet simlockvrij zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.6K

Het beste antwoord

Veel mobiele telefoons voor ouderen hebben een luidsprekerfunctie en speciale mogelijkheden voor dragers van hoorapparaten. De beltonen en het geluidsniveau kunnen extra luid ingesteld worden. Ook hebben ze grote letter- en cijferweergaven, wat handig is als je minder goed ziet. Daarnaast heeft een aantal toestellen een noodknop voor een nood-sms of noodgesprek.

Mogelijkheden die vrijwel alle mobiele telefoons voor ouderen hebben, zijn:

een verlicht scherm;
polyfone beltonen (meertonige beltonen);
een trilalarm;
informatie over gesprekstijden, telefoonnummers en momenten van gemiste oproepen, sterkte van de ontvangst van de antenne en een indicatie van de batterijsterkte;
handsfree gesprekken kunnen voeren;
een luidsprekerfunctie en speciale mogelijkheden voor dragers van een hoorapparaat;
sms-berichten ontvangen;
opnieuw bellen naar een eerder gebeld nummer;
bellen naar voorkeuzenummers;
een vergrendeling van het toetsenbord;
te gebruiken in heel Europa.

Ontbrekende functies op mobiele telefoons voor ouderen
Enkele functies die inmiddels in gewone mobiele telefoons tot de standaarduitrusting behoren, ontbreken in sommige gevallen bij mobiele telefoons voor ouderen. Dat zijn:

een alarmklok (wekker);
(niet met alle toestellen) sms-berichten versturen;
(vaak) een sms-woordenboek of een T9-functie;
een rekenmachine.

Merken seniorentelefoons
De merken die mobiele telefoons voor ouderen aanbieden zijn onder andere:

Fysic;
Profoon;
Beafon;
Emporia;
Doro;
Johns;
Amplicom;
ITT;
Auro;
Medion;
Tiptel.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/telefonie/mobiele-telefoons/extra/mobiele-telefoons-ouderen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi utigebreid antwoord met nuttige tips.

Andere antwoorden (2)

Kom je toch al snel uit bij een "seniorentelefoon". Misschien is dit iets (aan rechterzijde):

http://www.vodafone.nl/prepaid_eenvoudig/?cmpid=00011_|prepaid_senioren_h|seniorentelefoon|seniorentelefoon

(overigens heb ik nog wel een Siemens S6 ergens liggen: kan je alleen mee bellen en sms'en. Je moet maar even een mailtje sturen als dat wellicht iets is)

https://www.google.nl/search?q=siemens+s6&hl=nl&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=jHtCUKSwLuKA0AXcxIGQBQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1280&bih=662
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
onderstaande telefoon is speciaal voor ouderen en slechtzienden.
er staan op de site verder ook nog handige hulpmiddelen voor ouderen.

http://www.hulp-gemak.nl/a-24601970/slechtzienden/pro-v-xxl-telefoon-voor-slechtzienden-en-ouderen