mijn mobiel is gepikt. aangifte gedaan, geblokeerd. maar een mobiel heeft toch een ip nr. weet iemand hoe dit werkt. weet dat politie dit gebruikt.

de politie kan het 2e nummer ip nummer van je mobiel? wel volgen ook al verwissel je van kaart, en weten dan als nog waar je zit. is er geen programma voor die ik kan gebruiken om ook mijn mobiel op te sporen. weet iemand hier meer van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans dat je ooit nog je mobiel terugziet is klein. De politie gaat het ook niet opsporen. Je kan je beter focussen op een nieuwe, betere model.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zinloos, iedere telefoonwinkel zou ook het IMEI nummer van je telefoon kunnen resetten naar een ander nummer, de foon is dan niet meer traceerbaar. Je kan zelfs je eigen telefoon resetten naar een 00000000 IMEI nummer, echter kan je hem dan niet meer gebruiken.

Antwoorden (2)

Een Simkaart heeft een imei nummer. Als de simkaart contact maakt met een provider is deze in principe te volgen, maar niet door jou. De politie zou dat kunnen doen, maar ik denk niet dat ze de capaciteit hebben. Daarnaast zal denk ik elke dief de simkaart eruit halen en weggooien.

Er zijn wel programma's die je vooraf op je telefoon kunt zetten waarmee je zelf kunt volgen waar deze is. Maar daar heb je nu niets aan. En dan nog, als de dief de software reset zijn alle programma's er ook weer af.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat de politie soms wel doet is SMS en sturen naar de telefoon. Dat helpt soms. Of de telefoon wordt teruggebracht of de SIM kaart wordt verwijderd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien leuk voor iPone gebruikers:
http://www.leerwiki.nl/Hoe_vind_u_uw_gestolen_/_verloren_iPhone%253F

Toegevoegd na 6 minuten:
En voor Windows OS gebruikers op hun mobiel:
http://tech.nl.msn.com/specials/Windowsphone/article.aspx?cp-documentid=150215996

(NB. Hier heb jij nu heleaas niets aan, want je moet dit soort programma's en diensten vooraf nemen en hopen dat de telefoon tijdens de diefstal aan blijft).

Toegevoegd na 48 minuten:
-----------Correctie ---------------
De telefoon heeft een imei nummer dat gekoppeld is. De telefoon kan geblokkeerd worden en er kunnen SMS bommen worden gestuurd door de politie.

verder kan je bij iPhones en Windows mobiles programma's installeren die laten zien waar de GSM zich bevindt zolang die aanstaat. Dat moet je voor de diefstal hebben gedaan.

Een telefoon kan een IP nummer krijgen als deze contact maakt met het internet, dat IP adres wisselt steeds.

In feite kan de telefoon getraceerd worden als deze zich met jouw SIM aanmeldt op het netwerk. Dat doen providers en politie dacht ik niet. Ze mogen alleen blokkeren.

In films zie je iets te makkelijk dat telefoons getraceerd worden. Technisch niet onmogelijk, maar vaak moeten in werkelijkheid de telefoons hiervoor vooraf geprepareerd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het imei is het serienummer van de telefoon, niet van de simkaart. Een citaat:
...if a mobile phone is stolen, the owner can call his or her network provider and instruct them to "ban" the phone using its IMEI number. This renders the phone useless in that country, whether or not the phone's SIM is changed. However, the phone can be used abroad. Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Imei
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat je alleen de SIM kaart kon bannen. Ik bedoelde het nummer dat op de SIM kaart zelf staat. Dat kaartnummer is gekoppeld aan je mobiele telefoonnummer en kan je ook gebruiken om SMS bommen te sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal misschien ook wel kunnen, maar zoals uit de rest van het wikipedia-artikel blijkt kan men, mits men over de juiste apparatuur / software beschikt bij de telefoniebedrijven een toestel op basis van imei blacklisten, waardoor het toestel niet meer gebruikt kan worden om te bellen. Ware het niet dat de regels en mogelijkheden verschillen van land tot land en dat niet alle imei's uniek zijn (en nog een paar probleempjes, waaronder de mogelijkheid om een gestolen toestel een ander nummer te geven met specialistische apparatuur / software) dan zou het bijna mogelijk zijn om diefstal van telefoons een nutteloze bezigheid te laten zijn. Ik weet niet hoe het in Nederland zit met deze mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correct mlodewijk het imei nummer is gekoppeld aan je mobiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IMEI kan gewoon gereset worden. Je kan hem zelf op 000000000 zetten, alleen kun je hem dan niet meer gebruiken. Elke telefoonwinkel die ook foons deblokkeert kan dit nummer aanpassen. Klein kunstje. Zo een apparaat kost een euro 0f 100-150, je kan ze zelf ook kopen. Bijvoorbeeld een Samsung Rocker box.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Technisch kan het zeker DeVuurvlinder, maar in sommige landen is het zelfs illegaal, misschien hier ook wel als je goed genoeg zoekt, je zou het als fraude kunnen opvatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deblokkeren van een foon die bij een abbo/prepaid zat mag volgens de voorwaarden van je abbo/prepaid ook niet. Vaak mag dit pas na een jaar. Dit wordt ook massaal gedeblokkeerd bij de telefoonboer. Mag ook niet, toch doen mensen het. En datzelfde apparaat kan ook het IMEI omzetten, en dat is volgens mij precies wat ze doen als ze hem deblokkeren. Illegaal of niet, dat was niet de vraag.
De politie doet dat alleen bij ernstige misdrijven.
Omdat het verreweg te veel geld kost om zo'n onderzoek te starten