mijn mobiel is gepikt. aangifte gedaan, geblokeerd. maar een mobiel heeft toch een ip nr. weet iemand hoe dit werkt. weet dat politie dit gebruikt.

de politie kan het 2e nummer ip nummer van je mobiel? wel volgen ook al verwissel je van kaart, en weten dan als nog waar je zit. is er geen programma voor die ik kan gebruiken om ook mijn mobiel op te sporen. weet iemand hier meer van.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een Simkaart heeft een imei nummer. Als de simkaart contact maakt met een provider is deze in principe te volgen, maar niet door jou. De politie zou dat kunnen doen, maar ik denk niet dat ze de capaciteit hebben. Daarnaast zal denk ik elke dief de simkaart eruit halen en weggooien. Er zijn wel programma's die je vooraf op je telefoon kunt zetten waarmee je zelf kunt volgen waar deze is. Maar daar heb je nu niets aan. En dan nog, als de dief de software reset zijn alle programma's er ook weer af. Toegevoegd na 2 minuten: Wat de politie soms wel doet is SMS en sturen naar de telefoon. Dat helpt soms. Of de telefoon wordt teruggebracht of de SIM kaart wordt verwijderd. Toegevoegd na 3 minuten: Misschien leuk voor iPone gebruikers: http://www.leerwiki.nl/Hoe_vind_u_uw_gestolen_/_verloren_iPhone%253F Toegevoegd na 6 minuten: En voor Windows OS gebruikers op hun mobiel: http://tech.nl.msn.com/specials/Windowsphone/article.aspx?cp-documentid=150215996 (NB. Hier heb jij nu heleaas niets aan, want je moet dit soort programma's en diensten vooraf nemen en hopen dat de telefoon tijdens de diefstal aan blijft). Toegevoegd na 48 minuten: -----------Correctie --------------- De telefoon heeft een imei nummer dat gekoppeld is. De telefoon kan geblokkeerd worden en er kunnen SMS bommen worden gestuurd door de politie. verder kan je bij iPhones en Windows mobiles programma's installeren die laten zien waar de GSM zich bevindt zolang die aanstaat. Dat moet je voor de diefstal hebben gedaan. Een telefoon kan een IP nummer krijgen als deze contact maakt met het internet, dat IP adres wisselt steeds. In feite kan de telefoon getraceerd worden als deze zich met jouw SIM aanmeldt op het netwerk. Dat doen providers en politie dacht ik niet. Ze mogen alleen blokkeren. In films zie je iets te makkelijk dat telefoons getraceerd worden. Technisch niet onmogelijk, maar vaak moeten in werkelijkheid de telefoons hiervoor vooraf geprepareerd worden.

De politie doet dat alleen bij ernstige misdrijven. Omdat het verreweg te veel geld kost om zo'n onderzoek te starten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100