gebeld door buitenlands nummer, wat moet ik doen en hoe kan dit?

sinds een paar dagen geleden wordt er elke dag 2 keer op de huistelefoon gebeld, door een buitenlandse nummer. en elke keer door een andere nummer, van verschillende landen. mijn vriend werkt overdag en ik neem nooit de huistelefoon op als ik alleen ben en het een nummer is die ik niet herken. maar ik maak me hier toch best wel zorgen om. heeft iemand dit ook? of weet iemand hoe dit kan?

ik heb wel gelezen op het internet over dat het willekeurig is, maar ik vind het wel heel toevallig dat ik al een stuk of 6 keer gebeld ben door verschillende landen achter elkaar.....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K

Antwoorden (5)

Gewoon de telefoon opnemen. Als er gevraagd wordt of je de kosten accepteerd is het natuurlijk "Nee". Als het niet bevalt kan je gewoon weer ophangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er schijn t wel sprake te zijn van zgn "buitenlandse telefoonterreur". Je kan gewoon opnemen maar druk NOOIT een toets in als daar om gevraagd wordt, bijv een "9", dan ga je akkord met iets.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=82&t=77471
http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/0016850002657/6

Het handigste is om je aan te melden bij het gratis "bel-me -niet-register" (geldt ook voor buitenlandse bellers) dan heb je er geen last meer van:

https://www.bel-me-niet.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan geen kwaad om de telefoon op te nemen, maar als je geen telefoon uit het buitenland verwacht is het verder zinloos.

Ik ben zelf een paar keer gebeld vanuit India door Engelssprekende mensen die zeggen van Microsoft te zijn. Ze proberen je te overhalen je PC aan te zetten en een link te openen waarmee ze mee kunnen kijken om een specifiek probleem (bijv. een virus waarvan ze zeggen dat je dat hebt) op te lossen.

Het doel is je niet te helpen, maar oplichting. In dat geval is het sowieso beter om niet op te nemen, dus daarom mijn advies om het te negeren. Want dan hebben ze alsnog extra info.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LET OP want dit kan u geld kosten !!!
Er is een bende aan de slag die u opbelt en na een paar belletjes dicht leggen in de hoop dat u hen zal terug bellen.
Dit heeft al veel mensen tot € 20 , € 30 euro gekost.
Gewoon negeren en als u van niemand uit het buitenland telefoon verwacht dat neemt u ook niet op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeft niet als je slim bent. Je kan gewoon opnemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt maar ze leggen dicht na 2 belletjes of van zodra u opneemt in de hoop uw nieuwsgierigheid gewekt te hebben en dat u hun terug belt.
gebeld door buitenlands nummer, wat moet ik doen en hoe kan dit?

wat moet je doen? normaal als de telefoon overgaat neem je op (en in het geval van ongewenste gesprekken, zeg je dat ze je niet meer moeten bellen, en hang je op)..

hoe kan dit? er zit iemand, mogelijk in het buitenland, die toetst wat nummers in, en dan gaat bij jou de telefoon.

hoe komen ze aan je nummer is een betere vraag, google je eigen nummer, maar het kan ook goed dat jij of je vriend ergens je nummer ingevuld hebben..