Ik word beschuldigt dat ik mijn oma's mobiele abonnement heb verlengt met een iphone, wat kan ik doen?

Help, ik kreeg vanavond te horen dat mijn oma's mobiele abonnement op eens verlengt was met een heel duur iphone abonnement! En ik krijg daar meteen de schuld van en dat komt omdat je het alleen kan verlengen met haar mobiel en bankgegevens. Ten eerste ik weet niet waar die bankgegevens liggen en ten tweede ik was boven en die mobiel lag beneden!! Wat kan ik doen!?

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar omdat ik beschuldigt word komt omdat ik in die kamer sliep waar die bankgegevens lagen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door wie werd je beschuldigd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon bijna iedereen, alleen maar omdat ik veel van computers weet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna iedereen? Dan zie ik jou zo op het nieuws voorbij komen..?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel, moeder/oom/oma
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aha, nja geen paniek, leg ze uit hoe het is en maak je je verder niet druk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud is je oma?
Kan ze het zelf gedaan hebben zonder te weten?
Is ze dement aan het worden?
Is er enig bewijs of uitdraai te printen van wat er precies gebeurd is en hoe laat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor alle reacties jullie hebben me weer hoop gegeven, maar ik ben nu hoofdgedacht en ik moet een emotionele en tijd schade vergoeding geven, terwijl ik het echt niet gedaan heb, wat kan ik daar nu tegen doe ????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet betalen..wacht maar tot ze met een echte aanmaning komen en dan kan jij bezwaar maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ytje, bedankt, maar wat ik van plan ben. Als ze eindelijk weten dat ik het echt niet gedaan heb. Ga ik een vergoeding eisen!! Omdat ik vals beschuldigt word!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt me nou niet de oplossing...tenzij je dan al betaald hebt, dan wel. Maar een vergoeding alleen voor het vals beschuldigen is vrij overdreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat lijkt mij misschien ook een beetje, bedankt!

Antwoorden (3)

Het enige dat je kan doen is vragen of er een tijd bij staat ed zodat je kan bewijzen dat jij het niet was. Verder zeg je gewoon: ik kon niet bij haar mobiel en ik zou sowieso haar abonnement niet willen verlengen.
Klaar. Punt. Geen woorden aan vuil maken verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan geen abbonnement verlengen zonder een handtekening te zitten icm de juiste identiteitskaart. Het is dus onmogelijk dat jij deze verlengt kan hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nja tegenwoordig kun je ook je abonnement verhogen met een simpele druk op de knop. Sta er niet van te kijken als verlengen ook kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het verhogen kan maar dit is simpel te verlagen ook weer. Verlengen dus een nieuw contract aangaan kan niet zonder handtekening + id
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al zeker 3x mijn abonnement verlengd zonder 1 handtekening te hoeven zetten. 1 telefoontje of inloggen op de site is genoeg.
Ten eerste als het verlengd is zonder oma,s toestemming dan moet ze contact opnemen met de provider. Komen ze er daar niet uit dan kan ze contact opnemen met de telecommunicatie geschillencommissie. Voor jezelf kun je een briefje schrijven naar je moeder met daarin je gevoel beschreven dat je het vervelend vindt dat je beschuldigd wordt van fraude. Dat je dit heel vervelend vindt omdat je daardoor neergezet word als niet betrouwbaar enz . Het vliegt niet zomaar over omdat je anders je hele leven te boek staat als de kleinzoon die oma bestolen heeft.