Hoe kan ik op mn htc telefoon de automodus uitschakelen?

Sinds een paar dagen gaat mn htc wildfire s automatisch in de automodus. Ik heb mijn mobiel echter nog nooit in een carkit o.i.d. gehad. Iedere keer krijg ik wel een push up bericht van 'klik hier om auto modus uit te schakelen', maar als ik dit doe is mn hele lay out verandert (apps staan door elkaar). Hoe krijg ik dit weg, dus dat die automodus niet steeds vanzef aangaat?

- ik heb de laatste weken al geen nieuwe apps meer gedownload, dus daar kan het lijkt me niet aan liggen.
- herstarten werkt niet.
- batterij eruit en er weer in werkt ook niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1.4K

Antwoorden (2)

Eerst backup maken en daarna terug naar de fabrieksinstellingen, een zgn. "harde reset". Hier staat hoe:

http://www.hard-reset.com/htc-wildfire-s-hard-reset.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens bij Dockmodus - instellingen - Automatisch starten. Dat kan je uitzetten zodat hij niet automatisch een carkit detecteerd.
Maar omdat je nooit een carkit hebt gebruikt betwijfel ik of dit het is.

Wat je kunt proberen in alle gaatjes (connectie) schoon te maken. Misschien zit ergens een vuiltje waardoor er een circuit wordt kortgesloten.

Ik heb het nooit gehad, en kan ook niet vinden waar ik dat ooit heb gelezen, maar ik heb gelezen dat vuiltjes in deze gaatjes dit soort problemen kan veroorzaken.

Ik kijk nog wel even verder of ik de tekst terug kan vinden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ook gelezen: als je een mini-USB voedingsadapter of autolader met je telefoon verbindt via een mini-naar-micro USB-converter, kan je telefoon dit verkeerd interpreteren als aansluiting voor een car kit