Ik wil op ebay een 'backup batterij' kopen, en dan kan ik kiezen uit 1000 of 1900 mAh, maar wat houdt dat in?

Het is een klein apparaatje dat je onder in je iphone stopt, en dan kan je zoveel uur extra batterij in je iphone doen. Maar hoeveel uur is 1000 mah???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (4)

Dat ligt aan hoeveel je iphone aan stroom slurpt.
1000 mAh betekend dat dat apparaatje 1000 milliampère per uur kan leveren. Hoeveel uur je iphone ermee kan, ligt aan hoeveel de iphone gebruikt per uur. En dat hangt natuurlijk weer af van wat je met de iphone doet. Bij bellen en gamen verbruikt ie natuurlijk meer stroom dan bij standby staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is de capaciteit van de battery, hoeveel stroom erin kan.

De capaciteit van een Iphone 4 batterij is 1420 mAh.

Je krijgt nooit de 1000/2000 mAh perfect over, je verliest altijd iets van 25-33%, ga er maar van uit dat 1000 mAh een halve extra batterij is en 2000 is een hele extra.

Apple geeft aan dat je 10 uur kunt internetten of films kunt kijken op een Iphone 4 (ik zou deze tijd met een korreltje zout nemen.

Met de 1000 mAh batterij zou je dan 15 uur film kunnen kijken in plaats van 10.
Met de 2000 mAh batterij zou je dan 20 uur film kunnen kijken in plaats van 10.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus de batterij van 2000 mAh verdubbelt de tijd dat je de telefoon kunt gebruiken als hij helemaal opgeladen is en de batterij van 1000 mAh kun je hem een factor 1.5 langer gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie het als de inhoud van een brandstoftank vn een auto... hoe meer mAh, hoe meer liters erin gaan. En hoever je komt met één liter hangt af hoe je de iPhone gebruikt... Bellen = volgas, stand-by= motor stationair draaien :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een accu van 1900 mAh zal 90% langer meegaan dan die van 1000 mAh onder dezelfde omstandigheden.
U weet hoe lang uw batterij nu meegaat, dus die tijd + 90 %
Het opladen zal natuurlijk evenredig langer duren.