hoe werkt dat met de +31???

Ik ga binnen kort naar het buitenland
Maar hoe werkt dat met die +31?

Kan iemand mijn dat uit leggen?

Toegevoegd na 40 seconden:
en dan bedoel ik met 06 nummers

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
229.1K

Het beste antwoord

+ is een symbool voor het internationale toegangsnummer. Hiermee geef je aan dat je naar een ander land wilt bellen (dat nummer is niet in elk land hetzelfde, maar de telefoonprovider “snapt” hierdoor wat de bedoeling is zodat je zelf niet hoeft op te zoeken wat het nummer is vanuit het land waaruit je wilt bellen, in Nederland is het internationale toegangsnummer trouwens 00)

31 is het telefoonnummer (landennummer) van Nederland,

En achter dat nummer draai je het abonneenummer zonder de eerste “0”

Zou je in nederland 06-12345678 bellen,
dan wordt dat vanuit het buitenland +31 6 12345678
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Dat zal een scam zijn, aangezien dat nr voor tientallen bedrijven het klantenservice nummer zou zijn volgens allerlei vage sites: https://www.google.nl/search?q=3120-798-9553&oq=3120-798-9553&aqs=chrome..69i57j6.161j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Andere antwoorden (2)

31 is het nummer om naar Nederland toe te bellen. Daarvoor komen nog twee cijfers om uit het land waar je bent te bellen. In de meeste Europese landen is dat 00.
De 0 van de 06 laat je weg.
Dus als je het nummer 06-12345678 wilt bellen, wordt dat vanuit de meeste landen in Europa 0031 612345678
Je moet even nazoeken wat het landnummer is van het land waar je heengaat, maar de kans dat het 00 is, is groot.

Toegevoegd na 48 seconden:
trouwens, ook als je naar een vast nummer belt werkt het zo, je belt 0031, en daarna het netnummer zonder 0.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Een perfect antwoord! Niets aan toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het voordeel van die "+" is juist dat je het nummer om "uit" een land te bellen niet hoeft te weten.
Antoni
11 jaar geleden
iHave, dat wist ik niet. Weer wat geleerd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ook. Maar die +31 werd ook al gebruikt voor je met mobieltjes naar het buitenland kon bellen, en je wel het uitnummer moest weten. Gewoon als teken van "hier moet het uitnummer van het land komen"
Naar Nederland bellen gebruik je +31. Dan doe je de 0 van de 06nummer eraf, en +31 ervoor.