Iemand verstand van Iphones? Foto met flits is niet mooi hoe los ik dit op

Kan iemand mij helpen? Als ik met mijn iPhone 4s een foto wil maken met flits dan is er zeg maar een wit laag over heen. Als of een mist is hoe haal ik dit weg? Of is er een app hiervoor waar ik fotos met flits wel goed uit zijn?

Help me out !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Nee, daar is geen app voor.
Technische tekortkomingen kunnen eenmaal niet opgelost worden met een app.
Waar je mischien wel mee uit de voeten kan is de wijze waarop je de camera bedient of hanteerd ( eigenlijk hoe je je foto's maakt ).
Hou rekening met lichtinval, tegenlicht.
Een goede afstand tussen je toestel en het te fotograveren object.
Hou je lens en flits schoon, niet met wasem of de onderkant van je mouw, maar gewoon met een zacht doekje ( lenzendoekjes zijn natuurlijk beter ).
Je flits is slechts een hulpmiddel, dergelijke flitsers zijn in de smartphones net als de camera's nagenoeg niet serieus te noemen ( in ieder geval niet in vergelijking met een met een fototoestel ).
De intensiteit is daar gewoonweg te weinig voor.
Is ook logisch, we hebben het hier over een telefoon waarbij een fotootje maken slechts een optie is.
En vergeet niet dat de mooiste foto's worden gemaakt zonder flits, daar de kleuren veel natuurlijker overkomen.
Dan heb ik het natuurlijk niet over een binnenruimte waar het licht beperkt is.

Ik hoop dat je met het bovenstaande een beetje uit de voeten kan, want fotograveren is iets geheel anders dan een plaatje maken.