Galaxy s2 in de zee gevallen wat moet ik doen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb hem al in rijs geleft enz.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe normaal ofzo

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je deze vraag stelt omdat hij het nog steeds niet doet. Ondanks de rijst.
De kans dat ie het ooit weer gaat doen is uiterst klein. Zeewater geleidt elektriciteit redelijk goed en hij stond natuurlijk aan toen hij erin viel.
Haal de accu er uit en laat hem nog een week drogen.
En dan weer kijken. Maar de kans is dus klein.
De ellende is ook dat er een indicatortje inzit, waarmee ze kunnen zien dat de telefoon in aanraking is gekomen met water. Daarmee kun je ook de hoop op ene garantieafwikkeling laten varen.
Dit was waarschijnlijk gewoon een hele dure dag voor je.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet hoelang ik hem in de rijst moet laten liggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Want het is vandaag gebeurt
escape
11 jaar geleden
Als je de accu er nog niet uit hebt gehaald is het te laat, maar doe het alsnog.
Leg hem in de rijst, of in de zon op de verwarming heeft geen zin in de zomer.
Wacht minstens een week met de accu er weer in te stoppen, hij moet kurkdroog worden van binnen.
Maar ik heb het al gezegd: je moet niet teveel hoop hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo het heeft in zout water gelegen wat is et beste om te doen allee proberen schoon temaken of hem in de rijst laten liggen en wachten tot dat ik weer in nederland ben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij doet het inmiddels weer alleen werkt het touch screen niet

Andere antwoorden (4)

je begint met een melding te maken bij je provider,
om te kijken of je een nieuwe simkaart kan krijgen voor je abbonement.
dan ga je naar de winkel waar je deze gekocht hebt.
in het geval dat je ervoor verzekerd bent helpen zij je verder
als deze niet verzekerd is zou je een nieuwe moeten kopen.

bij het geval van een prepaid simkaart, is de enige optie die je hebt een nieuw mobieltje aan te schaffen en een nieuwe simkaart
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is dus geen mogelijk heid dat ie nog kan werken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hebt hem dus nog?
ik verwacht dat die kans zeer klein is. zeewater is zout. dit oxideert op meerdere materialen in je mobiel. (net als op het vrijheidsbeeld in new york. deze is gemaakt van koper, de kleur groen komt van oxidatie) wanneer deze op water schade nog gerepareerd zou kunnen worden is de kans nog zeer groot dat hij in korte tijd het alsnog begeeft. kijk altijd eerst of je garantie krijgt bij de winkel
wanneer dit niet het geval is, probeer dan het volgende: bij ons in de buurt heb je turkse winkeltjes waar ze mobieltjes willen repareren voor je. waarschijnlijk zijn er die bij jullie ook. dit zou je kunnen proberen maar het zal niet goedkoop zijn. natuurlijk kan je hem zelf ook proberen te drogen. uit elkaar schroeven en een week lang op een handdoek op de verwarming leggen. dan is al het vocht er wel uit.
wanneer je een garantiezegel tegenkomt, onthoud dan dat die garantie allang vervallen was vanaf het moment dat hij het water raakte. om verdere oxidatie te voorkomen zou je met een vochtig alcohol doekje het printplaatje schoon kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan eigenlijk hier helemaal niksdoen op vakantie iknhad gezocht naar een kleine schroevendraaier maar kan deze nergens vinden en mijjn telefoon dienligt nog steeds in de rijst wat is het beste dat ik nu kan doen ik heb gehoord dat je hem in warm water kan leggen en dat er dan nog een kans is dat iehet doet.? Alvast bedankt
Kijk of er nog garantie op zit, en anders kun je hem weggooien! Ps: hoe lukt je dat nou weer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal uit elkaar halen voor zover je dat kan. en probeer hem droog te fohnen. of bij de verwarming maar denk dat die uitstaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijken of je hem vergoed kan krijgen dmv garantie of verzekering. Zo niet, dan de simkaart eruit halen om eventuele bestanden, tel nr's enz. te behouden en over te plaatsen naar een ander toestel. Het onbruikbare toestel kun je misschien nog verkopen bij de mediamarkt of een andere tel. winkel die ze misschien voor onderdelen kunnen gebruiken.