Waarom zit er een simlock code op mijn nieuwe iPhone 4s en kan ik deze wijzigen?

Iedere x als mijn telefoon volledig leeg is en moet opladen wordt gevraagd om simlock te ontgrendelen. Heb gelezen dat het 1e jaar de simlock actief is en dat je daarna de code kunt verwijderen. Waarom is dit? En kan ik deze code wijzigen in een makkelijker te onthouden code (en zo ja, hoe?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Is dat niet gewoon je pincode van je simkaart?
De code is in het begin vaak 0000 of de code staat op de verpakking waar je simkaart inzat. Probeer het eens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is gewoon je pin-code. Hij vraagt hier iedere keer naar omdat jou telefoon telkens helemaal leeg is en uitvalt. Je kan dit wijzigen bij instellingen>telefoon>simpincode.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kort en goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je! Vond t zo gek dat er simlock staat, verwarrend! Ga meteen veranderen; geen zin in weer een nieuwe pin onthouden!
Het heeft er alle schijn van dat het hier 'gewoon' de pincode van je simkaart is (niet de pincode van je telefoon, die kan anders zijn).

Je kunt die ongetwijfeld wijzigen in een die je zelf leuk vindt, of zelfs uitschakelen. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing.

Dat je hem alleen moet opgeven nadat de telefoon helemaal leeg is klopt: een iPhone (iPod/iPad) blijft altijd aan/standby, tenzij je hem uit forceert, of de batterij leeg is.

De simlock is een beveiliging die zorgt dat je telefoon slechts 1 specifieke simkaart accepteert. Meestal alleen in gebruik bij prepaid toestellen. (Een abonnement moet je toch wel betalen, ongeacht welke simkaart er in je telefoon zit). Je simlock code is geen viercijferige pin. Meestal is dat tenminste 16 cijfers. Die code kun je na 1 of 2 jaar bij je provider opvragen.