ik kan niet bellen in winkels ligt dit aan mijn provider?

als ik bij vroom&dreesman bel valt na 1,5min. de verbinding weg. Bij roltrappen van v&d kan ik alleen 112 bellen. in bepaalde supermarkten kan ik ook niet meer bellen.

Ligt dit aan mijn provider vodafone, of is dit een "systeem" die winkels hebben. Ik zie in die winkels niemand bellen, als ik het vraag ontkent iedereen dat hun dat probleem hebben.

bij een thuiszorgwinkel zeiden ze dat het aan mijn mobiel lag, geloof er niks van. Ander familielid met vodafone heeft hetzelfde probleem.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het wel een goede vinden, als winkels het onmogelijk maken te bellen. Ik zie wel eens mensen terwijl een cassiere afrekent gewoon bellen. Dat vind ik echt niet kunnen. Ik vind sowieso 1,5 minuut bellen in een winkel best lang. Ga lekker thuis op de bank bellen, of houdt het kort, niet iedereen hoeft jouw gesprek te horen.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik kan ook regelmatig niet bellen in wikels. Ik heb altijd gedacht dat het aan de bouw van een pand ligt. Beton en ijzer. Ik kan niet bellen in Albert Heijn, V&D, Hema, C1000, Aldi....en nog veel meer winkels. Totdat ik bij een raam sta, of vlak bij de uitgang.

Antwoorden (4)

Het ligt aan het signaal, dat kan zwak zijn binnen bepaalde gebouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tja je zou zeggen dat er inderdaad een blokker is maar dat lijkt me sterk waarom zouden ze dat doen
Ik zou zeggen probeer eens je simkaartje in een andere telefoon ?
capthavoc
11 jaar geleden
Mijn vriend heeft ook vodafone en heeft er nooit last van ook niet vanuit winkels dus nee ik denk niet dat het aan vodafone ligt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De reden daarvoor is heel simpel: in gebouwen is je bereik minder, zeker als het om winkels gaat. Winkels als de V&D, die in de centra gelegen zijn, hebben vaak woningen boven zich of zijn (V&D) vaak hoog. Niet voor niets vermeld jij de roltrappen.

Ook supermarkten hebben nog wel eens bovenwoningen. En wat te denken van alle apparaten die daar aanwezig zijn? Jouw mobiel kan die storen, maar andersom wordt het bereik van jouw mobiel ook verstoord door die elektrische apparaten. ;)

Ik heb hier zelf geen last van (ik bel ook amper in winkels), maar ik vermoed dat je winkelcentrum niet erg dicht bij een zendmast staat. Dan heb je dit probleem eerder.

Dat je 1-1-2 kan bellen is niet gek: zendmasten geven prioriteit aan dat nummer of geven er een sterker signaal van af. Dat hoef ik niet uit te leggen: 1-1-2 moet je overal kunnen bellen. ;)