Waarvoor moet je 0,01 cent pinnen bij het aansluiten van een abbonement? Wat als je rood staat, gaat het abbonement dan niet door?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
2.1K
Reddie
11 jaar geleden
Je kunt nergens 0,01 cent pinnen.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
Ook in een winkel is het minimale bedrag 1 cent.

Antwoorden (1)

Om zeker te weten dat het rekeningnummer bij jou hoort en niet vals is en dat daar geld vanaf gehaald kan worden. Dit omdat er vaak heel wat mis ging in het verleden met rekeningnummers (reknr van iemand anders opgeven bijv terwijl er weinig andere gegevens bekend zijn als iemand een abo afsluit).

Toegevoegd na 52 seconden:
Als je rood staat en je kunt niet 1 cent pinnen heb je inderdaad een probleem. In die situatie moet je ook geen abo afsluiten maar een prepaid nemen of eerst je rekening weer positief krijgen.

Toegevoegd na 56 seconden:
Als je rood staat en je kunt niet 1 cent pinnen heb je inderdaad een probleem. In die situatie moet je ook geen abo afsluiten maar een prepaid nemen of eerst je rekening weer positief krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens kan het meevallen als je rood staat: http://gsm-forum.nl/overige-board/vraagje-over-de-0-01-cent-pinbetaling-bij-en-nieuw-abbo-met-toestel/

Toegevoegd na 4 minuten:
Van bijv Telfort: "Aan de deur vraagt de koerier je eenmalig 1 cent te pinnen ter controle van je bankrekeningnummer. Via automatische incasso betaal je eenmalig aansluitkosten. Deze kosten vind je terug op je eerste factuur."