Waarom moet gegevensroaming aanvinken om 3G verbinding te maken?

Hallo,

Ik heb een contract bij telfort waarbij ik onbeperkt (1GB) aan mobiele internet krijg. Ik heb een Samsung Galaxy S. Als ik naar de mobiele netwerk instellingen ga kan je 2 boxjes aanvinken gegevenstoegang en gegevens/data roaming.

Bij vrienden is het aanvinken van alleen de gegevenstoegang voldoende maar ik moet ook de roaming aanvinken voordat ik verbinding krijg. Nu is mijn vrees dat ik extra betaal terwijl dat niet nodig is. Dus als iemand mij opheldering kan geven hierover zal dat heel fijn zijn!"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Wanneer je roaming aanzet zal je niks extra's betalen, mits je niet naar buitenland gaat. Gegevnsroaming (of dataroaming) is het gebruik maken van je dataverbinding op plaatsen waar je eigen provider niet beschikbaar is (ofwel: in het buitenland)