Een vriendin trok me telefoon uit me hand waardoor die kapot is. dekt de verzekering dit?

Ik heb een iPhone 4 16GB wit, en ben hier altijd erg zuinig op geweest. nou wou een vriendin even met me telefoon spelen maar dat wou ik niet toch probeerde ze hem uit me hand te pakken waardoor die kapot viel.
Krijg zei dit vergoed via de WA-verzekering, en hoe word het vergoed.
Want de telefoon zelf word niet meer verkocht alleen nog de 8GB versie.
Ik ben zelf een leek met verzekering etc dus hoop dat jullie me helderheid kunnen geven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je vriendin een WA verzekering heeft, moet je haar aansprakelijk stellen. Dit moet zij dan melden bij haar verzekering. Die vragen vervolgens jou om een opgave van de schade of zullen zelf een vergoeding op basis van dagwaarde voorstellen. Dus: zij moet het voorval bij haar verzekeraar melden. Dan rolt het balletje vanzelf verder. Toegevoegd na 7 minuten: Of er een eigen risico is voor je vriendin, ligt helemaal aan haar verzekeraar. Ik heb het zelf wel eens aan de hand gehad en zonder eigen risico alles vergoed gekregen.

Familiale verzekering proberen, maar de eerste 100 of 500 euro moet je zelf betalen, hangt van je polis af. Ik stel voor dat die vriendin een nieuwe koopt voor jou. Toegevoegd na 1 minuut: Hangt dus van de polis van je vriendin af, ze zal het waarschijnlijk zelf allemaal moeten betalen.

Je kunt het proberen via de WA verzekering te verhalen. Het kost haar dan wel een eigen risico van tussen 150-250 euro. Het is de vraag of je telefoon nog wel zoveel waard is, zal waarschijnlijk getaxeerd worden. Laat haar anders een tweedehandsje voor je regelen, veel makkelijker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100