is het slecht als je een telefoon oplaad van af bv. 62%, en langer op de lader laat liggen bij 100%?

Ik laad me telefoon altijd op als ik ga slapen en bij weinig gebruik over de helendag is de batterij bij bv. 62% is dat sleht of kan het geen kwaad? Soms laat ik 'm wel leeg lopen tot 10%. En is het slecht als ik 'm langer aan de lader laat liggen bij 100%? Het gaat voornamelijk om de s5. Maar bedoel het in het algemeen voor alle telefoons en alle andere apparaten zoals de tablet/ipod/iphone/ipad... ect..ect..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
1.6K

Het beste antwoord

Nee en nee. Dat maakt bij de huidige li-ion accu's niet uit. Er treedt geen capaciteitsverlies op als je de niet lege accu al aan de lader legt.

Ook zit in de telefoon een techniek dat het laden automatisch stopt als de accu vol is, overladen is dus onmogelijk en langer je telefoon aan de lader laten liggen dus niet schadelijk.

In de andere apparaten die je noemt zitten vergelijkbare accu's als in je telefoon en geldt hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Top, thank u all!

Andere antwoorden (2)

Het is altijd beter voor een batterij om op te laden als deze leeg is.
Met de huidige generatie batterijen is dit wat beter geregeld als je deze af en toe helemaal leeg laat lopen naar 0% en dan oplaad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is erg slecht om een li-ion accu volledig te ontladen.
Beter kan je het niet doen, je accu kan dat volhouden maar naar een tijdje gaat je mobiel kapot en moet je een nieuwe accu betalen. Als je hem langer aan de lader laat liggen als hij al 100% kan dat niet veel kwaad alleen is het niet heel erg goed.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
1. Je mobiel gaat er sowieso niet van kapot!
2. En de accu wordt ertegen beschermd. Af en toe eens helemaal leegtrekken is bij de huidige accu's (Li-ion en NiMH) nergens voor nodig en eigenlijk zelfs slecht, maar daarom slaat het betrokken apparaat dan ook af als je het te gortig maakt.
Laad gerust tussentijds bij, het aantal oplaadbeurten schijnt bij deze accu's niet de levensduurbeperkende factor te zijn.
Langer aan de lader laten liggen: zo mogelijk niet, want lang propvol zijn is voor de moderne accu's ook niet ideaal, maar de apparatuur zorgt wel dat het geen kwaad kan. Maar als hij lang genoeg aan de lader heeft gelegen trek ik hem er tegenwoordig ook bewust uit, alleen ga ik er niet de wekker voor zetten! Het af en toe helemaal leegtrekken is iets uit de tijd dat we overal NiCd (nikkel-cadmium) accu's in hadden, om hun geheugeneffect tegen te gaan, maar die kom je zowat nergens meer tegen. Het antwoord van 'pptz' is dus prima!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Top, thank u all!