Hoe onveilig / onbeschermd is mijn telefoon nu?

Mijn Iphone 3GS was gejailbreakt, maar heb deze na een crash moeten herstellen via ITunes. Aangezien de jailbreak tethered was, en ik 'm daarna niet meer aan Redsn0w heb gehangen, zit de feitelijke jailbreak er dus ook niet meer op...Althans, in mijn beleving. Hoe zit dat nou echt, is mijn telefoon nu per definitie onbeschermd of valt dat best mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Als je de telefoon herstelt via itunes zet deze er een standaard software op zonder iets extra.
Maar een jailbreak zelf is ook niet onveilig, want als er iets fout gaat plug je de iphone aan de computer en herstel je deze.
Ook een voordeel aan jailbreak is de vele tweaks die je kan downloaden dus er is niks mis met een jailbreak.
Je iphone wordt er niet minder "veilig"van.
Wel ligt dit altijd bij je zelf, want als je vanalles erop zet kan het zijn dat er een crash komt door dat er verschillende tweaks niet goed met elkaar overweg kunnen, maar dat is gewoon weer te herstellen en met mobile substrate is het ook mogelijk bij een crash de iphone automatisch in een safe mode te zetten. Dan kan je de verkeerde tweak er zo uithalen.

Dus nee, door een jailbreak is je iphone niet zo zeer onveiliger en omdat je de iphone hebt herstelt is er ook niet iets van de jailbreak over.

Hopelijk heeft u iets aan dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je telefoon net zo veilig als elke andere iphone, zelfs al zou die gejailbreaked zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
De jailbreak is nodig om de heerschappij van apple te omzeilen, zei bepalen namelijk welk programma (nuttig of niet nuttig) in de appstore komt. zo hebben ze jarenlang auto navigatie programma's tegen gehouden, terwijl er heel goed (van betrouwbare bron) beschikbaar waren en dit geld ook voor diverse andere programma's.