Hoe kunnen zoveel mensen een mobiele nummer hebben als er maar 100miljoen mogelijke nummers zijn?

Op de aarde leven zoveel mensen en tegenwoordig heeft bijna iedereen wel een mobiel met een mobielenummer, maar er zijn maar 10x10x10x10x10x10x10x10= 100miljoen mogelijke nummers. Hoe kan het dat iedereen dan een eigen nummer heeft en als iemand hetzelfde nummer heeft als jij hoe weet je mobiel dan welk nummer hij moet bellen?? Alvast bedankt als je het antwoord weet en met mij wil delen (:

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
3.9K
Powergen
11 jaar geleden
Wist jij, dat meer dan de bevolking op aarde nog nooit getelefoneerd heeft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je daar een bron voor, Powergen?

Antwoorden (3)

Er zijn ook heel veel mensen die GEEN mobieltje hebben, denk maar eens aan Afrika, ook China en India, Pakistan, Zuid Amerika.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Zelfs in Nederland zijn er mensen zonder mobieltje. Ik bijvoorbeeld.
ronron1212
11 jaar geleden
In india is een mobiel net zo gewoon als in nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
China heeft de meeste mobiels, India staat 2de en relatief is het nog steeds 3 mobiels op de 4 mensen. Brazilie en Chili hebben 1.5 mobiel per inwoner, dat is meer dan in Nederland. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_number_of_mobile_phones_in_use
In NEDERLAND (dus binnen het landnummer 31 en het mobiele "netnummer" 06) zijn 100 miljoen nummers mogelijk.

Maar er zijn meer landen. In Duitsland bijvoorbeeld heb je het landnummer 49, met daarbinnen meerdere mobiele "netnummers" zoals 0171, 0172, 0176, 0151, en misschien nog wel een hele rij. Binnen bijvoorbeeld 0176 heb je ook 100 miljoen mogelijke mobiele nummers, en binnen die andere mobiele "netnummers" waarschijnlijk ook.

In andere landen heb je weer andere landnummers en andere (één of meer) mobiele "netnummers", en daarbinnen heb je dus wéér extra mogelijke nummers.

Op die manier zijn er dus zoveel mobiele nummers mogelijk. Zolang niet al die mensen een Nederlands mobiel nummer willen hebben, gaat dat gewoon goed.
Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit vind ik het beste antwoord :-)
Dat mobiele telefoonnummers bestaan uit 06 en daarachter 8 getallen, is niet wereldwijd zo.
In China bestaan mobiele nummers bijvoorbeeld uit 11 getallen.
Daarnaast bestaan er de landcodes, maar dat is hierboven al uitgelegd.