De Amerikaanse boer en uitvinder Nathan Stubblefield uit Kentucky hield aan het einde van de 18e eeuw dankzij een web van metaaldraden (wat fungeerde als ontvanger) en een zender zo groot als een schuur zijn eerste mobiele telefoongesprek.

Toen de vrachtwagen met daarop de zender in zijn buurt kwam, kon de meloenen boer uit Kentucky de magnetische signalen opvangen. Vervolgens slaagde hij er in om het geluid om te zetten. Hij kon een gesprek voeren met zijn zoontje en de mobiel was geboren.

Ruim dertig jaar later kreeg de boer het patent op zijn uitvinding. Geld om zijn ontdekking verder te ontwikkelen had de boer niet. Echt rijk is Stubblefield ook niet geworden van zijn uitvinding. De boer stierf 20 na jaar de toekenning van het patent van de honger....
Amadea