Ik heb twee nummers op mijn telefoonrekening staan hoe kan dit (zie uitleg)?

De nummers zijn 034467**** (maar 1 keer) en 047542****. Er wordt per dag een aantal keer gebeld en de kosten van het gesprek zijn altijd €0,05. Dit nummer wordt automatisch gebeld, ik ben terug gaan kijken en nu blijkt dat dit nummer sinds januari(!) al gebeld wordt.

Wie weet welke nummers dit zijn en hoe ik dit kan stoppen? De provider is Ziggo en het gaat om de vaste telefoon.

Ik heb dus in die 11 maanden ruim €60,00 betaald aan die nummers die ik nooit heb gebeld!

Toegevoegd na 33 minuten:
Het internet is een ADSL verbinding, misschien maakt dit nog iets uit...

Toegevoegd na 37 minuten:
De nummers op de laatste 4 sterretjes van het meest gebelde nummer zijn ****.

De laatste 4 bij het eerste nummer zijn ****.

De nummers zijn helaas deels niet weergegeven, vandaar op deze manier!

Toegevoegd na 1 uur:
Laat de nummers alsjeblieft staan! Het zijn geen nummers van mensen, het is een SCAM!!

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik ben er uit, mijn "alarmkastje" belde steeds met de alarmcentrale wanneer het alarm in of uitgeschakeld wordt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan Ziggo toch iets aan doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
raar hoor... en dan steeds maar een paar seconde gesprekstijd. Hoop dat Ziggo je kan helpen... of misschien iemand anders het weet, is zonde geld zo.

Antwoorden (3)

Dat kan vast Ziggo je vertellen.

Zou dit een nummer zijn waarnaar je computer probeert te bellen? Als in een virus die en dialer draait? Meteen scannen naar virussen met de nieuwste definitie bestanden en naar Ziggo bellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar Ziggo bellen is een ramp en erg duur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, maar honger maakt rauwe bonen zoet... Zou het kunnen dat de computer dit doet, het is geen inbelverbinding, het is een ADSL verbinding?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless: Tja... Dan kom je nooit ergens achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mh75: Zie mijn antwoord hieronder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me idd sterk dat een dialer dit over een ADSL verbinding voor elkaar krijgt. Maar als je internet en bellen over hetzelfde modem loopt sluit ik het niet uit. Dat modem is ook voornamelijk een stukje software en zo heel moeilijk is het niet om die modems te manipuleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet en telefonie staan inderdaad op dezelfde modem aangesloten.
Op onderstaande webpagina komt dit tweede nummer voor. En volgens google is dit ook de enige website...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OFTA inschakelen?