Hoeveel MB heb je ongeveer per maand nodig voor je telefoon, als je alleen Whatsapp gebruikt?

Thuis heb ik Wifi, en het gaat om ongeveer 5 uur per dag dat ik het via "gewoon" internet ga gebruiken.

Ik weet dat het afhankelijk is van de hoeveelheid berichtjes die je stuurt. Uiteraard doe ik zoveel mogelijk vanuit huis, en ga sowieso geen foto's of andere bijlage's via een andere manier dan Wifi versturen.

Via het abo dat ik wil, heb ik de keuze uit:
50 mb
200 mb
300 mb
500 mb
1000 mb

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.6K

Het beste antwoord

je kan als je ECHT alleen whatsapp d de 50 MB nemen.
maar dan kan je geen filmpjes kijken of even googlen als je geen wifi hebt

Ik verbruik ook vrij weinig, en doe alleen FB Whatsapp. En doe dan ongeveer 50 a 100 mb per maand.

Tip: Er is een app waar je kan zien hoeveel MB je verbruikt. Wanneer of het wifi mb of mobiel internet mb is. En aan welke apps. Als je HI hebt moet je bij de playstore zoeken naar "mb status" dan je provider opzoeken en die downloaden

Die app kost ook maar heel weinig kb zelfs, dus no worries

Conclusie: Als je 2 jarig neemt, zou ik 200 mb. Voor 1 jaar 50 mb, want misschien komen later meer mb verbruikende apps die je ook wilt hebben ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is écht voor gewoon een paar whatsapp berichtjes sturen. (dat ik wel kan antwoorden zeg maar als ik niet thuis ben)

Andere antwoorden (4)

voor alleen watsappen en een keer facebook kijken heb je voldoende aan 200mb zelfs minder. heb 50.000 watsaps verstuurd en dat is 400mb zegt mijn iphone.. en ik neem aan dat je per maand geen 25.000 watsaps verstuurd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je alleen whatsaapp gebruikt is 500 meer dan genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou voor die 200 gaan, dan zit je zoieso wel veilig.
Ik heb ook een 200 datagebruik per maand.
Met whatsapp ping en soms internet en eenmaal thuis via wi-fi kom ik de laatste dag van de maand uit op nog 25mb over.

Ik krijg ook optijd een smsje als ik nog maar 25mb over heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik ongeveer het zelfde, en ik check Facebook, Twitter en mijn mail en whatsapp (thuis via WifI) En ik heb 300 Mb en ben er nooit overheen gegaan.
Ik raad 300 aan, voor als je toch iets anders moet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoef écht niks anders te doen dan whatsapp zoals ik al zei. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is 200-300 meer dan genoeg. 50 Mb is sowieso erg weining. en 100 is aan de krappe kant.