hoeveel opties zijn er vlor zo'n lockscreen met die 9 bollen?

Je moet minimaal 4 en maximaal 9 bollen gebruiken...

Toegevoegd na 4 uur:
het gaat natuurlijk om een androit telefoon lockscherm

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iets duidelijker bent wil ik mijn best doen om het uit te rekenen..
9 bollen? Elk met 10 mogelijkheden? (0-9)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gok dat je het hebt over het Android lock-screen.
http://www.google.nl/imgres?q=android+lock+screen&um=1&hl=nl&safe=active&sa=N&biw=1249&bih=588&tbm=isch&tbnid=fZglA--O7vpY7M:&imgrefurl=http://einartysen.se/unlock-android-phone-after-too-many-pattern-attempts/&docid=Kq8iJ2W1osLO_M&imgurl=http://lh3.ggpht.com/_3mrfomQfv1g/S0cuaRA2JvI/AAAAAAAAASo/1SNpWPt2nUE/Locked.png&w=320&h=480&ei=CPWoTsTKCdCt8QPxwu2ZDA&zoom=1&iact=hc&vpx=1015&vpy=196&dur=1212&hovh=275&hovw=183&tx=88&ty=241&sig=108846456371230166341&page=2&tbnh=112&tbnw=79&start=33&ndsp=36&ved=1t:429,r:23,s:33 (Sorry voor de extreem lange link...) Hierbij moet je een combinatie van minimaal 4 van de bollen maken. Deze moeten dan een directe horizontale verticale of diagonale verbinding hebben. Helaas ben ik niet zo goed in deze berekeningen dus daarbij kan ik je niet helpen.

Antwoorden (2)

Je kunt 6 bollen gebruiken en herhaling is niet mogelijk.

N = 6*5*4*3*2*1
N = 720

Er zijn dus 720 mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9 bollen, elk kun je maar 1 keer gebruiken, dus 9x8x7x6x5x4x3x2x1 mogelijkheden als je ze alle negen gebruikt, en als je er 4 gebruikt is het 9x8x7x6, 5 is 9x8x7x6x5 en ga zo maar door. Als je dat allemaal optelt heb je het aantal totale mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is het ook niet want er is ook nog een volgorde die ook weer tig mogenlijkheden hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt zeker nooit permutaties gehad? Dit is juist met volgordes in de berekening, bedankt voor je zinloze duim omlaag-_-