Internet/tv/bellen, Kun je kiezen wat je wilt of hangt het af van de plek waar je woont?

Ik ga binnekort verhuizen en ben alles aan het regelen. Nu ben ik op internet aan het zoeken voor een pakket waarmee je kan bellen, tv kan kijken en kunt internetten. Mag/kan je alles kiezen wat er wordt aangeboden of is dit afhankelijk van waar je gaat wonen?
Ik kom in een nieuwbouwbuurt te wonen (Almere Poort) en ze zijn daar bezig met glasvezel. Moet je daarom ook een glasvezel abbonement nemen of kan je ook iets anders kiezen.. ik snap het niet!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (6)

Je kunt waarschijnlijk kiezen.
Tussen kabel, en dat is in Almere UPC.
Kies je voor glas, dan denk ik dat dit wordt verzorgd door
http://www.glashart.nl/almere/index.php?pagina=aanbieders
Dan wordt het weer ingewikkeld, want welke provider je op het glas wilt hebben, kun je dan ook weer kiezen uit drie aanbieders.
Lees verder op de genoemde link.
AWM
14 jaar geleden
Je kunt zeker niet alles kiezen als het gaat om TV. Hier in IJsselstein zijn wij gebonden aan caiway helaas, maar internet kun je meestal wel vrij in kiezen, en bellen dus ook. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is grotendeels afhankelijk van waar je woont. Veel providers hebben slechts een bepaald servicegebied.

Meestal kun je maar uit 1 of 2 aanbieders kiezen.
Daarom zit er op al die sites ook altijd een postcodecheck.

Als er glasvezel ligt kan het zijn dat dit naast de normale lijnen wordt aangelegd, dit hoeft geen beperking te zijn het kan juist erg verrijken. Het is ook vaak dat de lijnen van en naar de huizen nog normale lijnen zijn en vanaf de verdeelstations glasvezel.

Om het kort te houden, postcode afhankelijk
Vul je postcode op onderstaande site maar eens in en kijk wat er mogelijk is op dit moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, in Almere wordt 'Fibre to the home' aangelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom zeg ik ook, 'kan het zijn' en 'vaak'. Dit is echt per wijk vaak verschillend. In de loop van de tijd worden ook nog vaak upgrades gedaan. Eerst de hoofdkabel, later de huisaansluiting. Hier veranderde het in 1 jaar al 3 keer.
En ik ken de buurt daar niet. Dus gewoon overal even checken lijkt me het verstandigste.
Kijk hier eens

http://www.prizewize.nl/tv_internet_en_tel/vergelijk_tv_internet_en_telefonie/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de site!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
chekerzzz
Als er toch glasvezel ligt dan zou ik kiezen voor een internetprovider die ook je TV kan verzorgen. Dit is een stuk goedkoper en een stuk sneller dan via de kabel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, maar als je naar de tarieven kijkt in mijn link (zie boven), dan kan ik me voorstellen dat consumenten voor wat anders kiezen. Ligt aan je huishoudboekje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook wat ik zou doen...
Het hangt er inderdaad wel van af wat ze aanbieden op jouw adres.
Ik woonde ooit in the middle of nowhere, en er was maar 1 keuze.