Wat is het verschil tussen HTC Sense en Android 2.3?

Ik wil graag een HTC Wildfire S kopen maar er staat soms met android 2.3 en soms met android 2.3 + HTC Sense. Wat kan je met de eerste minder dan met de tweede?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Android is het systeem dat op de telefoon draait. Iedere fabrikant plaatst er echter als het ware een laagje overheen, zodat jij (volgens het bedrijf) sneller bij bepaalde functies kan komen.

Bij HTC heet dat HTC Sense. Bij Samsung heet dat Touchwiz. Alleen op een Google Nexus zit Android zonder dat laagje.

Om op jouw vraag terug te komen kun je er dus niet 'meer' mee. Het systeem blijft hetzelfde, alleen het bureaublad (en soms wat andere onderdelen) is anders dan bij andere telefoons met hetzelfde systeem (Android).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dit is gewoon hetzelfde android is inderdaad het systeem waarop de telefoon draait maar het verschil zit er in hoe iemand de advertentie heeft gemaakt
Bronnen: