Moet ik mijn oude abonnement afbetalen als ik een nieuwe koop?

Ik heb nu een abonnement bij T-Mobile en ze zeggen dat je binnen 3 maanden van het verlopen van je contract, je contract kan verlengen. Als ik nu mijn contract verleng met een nieuw abonnement + mobiel wordt mijn oude abo die in mei pas hoort te stoppen dan stopgezet of krijg ik mijn nieuwe abo pas in mei?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus alles op een rijtje, als morgen over 3 maanden mijn abo afloopt bij t -mobile en ik bestel morgen een HTC met nieuw t-mobile abonnement en ik kies voor verlengen wordt mijn oude abonnement meteen overgezet in de nieuwe en krijg ik ook meteen mijn nieuwe mobiel of heb ik dit verkeerd? Bedankt voor alle reacties!

Antwoorden (4)

Tot 9 maanden 50% korting op Smart Start en Smart Plus
Eenvoudig je contract vernieuwen
Je behoudt je eigen nummer

Zodra je nieuwe contract ingaat, is je oude contract afgelopen. Daarom heet het ook verlengen. Je houdt gewoon hetzelfde telefoonnummer, maar je gaat weer een nieuw abonnement aan voor 1 of 2 jaar. Dat betekent dus, dat je niet meer over 3 maanden kunt opzeggen.
Voor T-mobile is dat interessant, want dan weten ze zeker dat jij nog 2 jaar een abonnement bij ze hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit betekend dat de oude voorwaarden nog 3 maanden gelden. Hierna gaat je nieuwe abonnement in, van opnieuw 24 maanden. In het totaal heb je dan dus nog 27 maanden een contract lopen.
Soms kan dit gunstig zijn wanneer je provider een goede aanbieding heeft en je niet verwacht dat ze binnen 3 maanden een betere hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt 3 mnd eerder verlengen maar het gaat pas in in mei
dus opletten als je onbeperkt internet of iets dergelijks neemt je hebt bv al wel de smartphone maar nog niet het abonnement
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien je bij dezelfde provider blijft geldt meestal 3 maanden vóór je einddatum dat je kunt verlegen bij een 1 jarig contract en 6 maanden bij een 2 jarig contract. Als je overstapt naar een ander, zul je je contract termijn moeten betalen en / of afkopen is ook een optie. Je betaalt dan alleen je contract. Ik (persoonlijk) zit nu bij MTV Mobile, kan nog inloggen bij Hi, en ook nog bij KPN. Voordeel voor mij is dat ik bij Hi nog gewoon gebruik kan maken van 100 gratis smsjes per maand terwijl ik een MTV mobile abo heb maar alles is van KPN namelijk. Bij MTV kan ik bijvoorbeeld maar 1 maand mijn rekening inzien en als ik inlog op Hi kan ik een complete specificatie krijgen van meerdere maanden (met precies hetzelfde 06 nummer). Succes!