heeft bij een smartphone 4g internet wel zin bij een kleine databundel ? (plm 500mb)

ik weet dat er 3 verschillende 4g netwerken in NL zijn (KPN, vodaphone, en T mobile) T mobile nog niet dekkend (veelal randstad) en dat 4g sneller data laad, dus sneller verbruikt.

Heeft het dan zin om aan te schaffen als je niet steeds videos streamt, chat, what appt etc, ik wil er hoofdzakelijk mee bellen, off line navigatie gebruik en soms what app

of vervalt 3g binnen 2-3 jaar waardoor je wel gedwongen bent alvast 4g te kiezen ?

Toegevoegd na 20 uur:
sommige zaken gebruiken meer data met 4g en sommige data is gewoon sneller
youtube, spotify enzo verbruikt méér data, sommige andere apps zijn gewoon sneller (zonder extra mb s te gebruiken geinstalleerd)
dat maakt de keuze nog lastiger want ik vind de abonnementen vrij duur

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sneller internet is niet sneller verbruikt...je gaat toch niet meer tekens versturen of ontvangen bij sneller internet? Als jij elke dag gestreamed het journaal bekijkt, en dat ook op 4G doet dan verbruik je gewoon hetzelfde? Kortom, als jij hetzelfde bel/internet patroon aanhoudt dan stijgt het gebruik niet navenant... Maar zou lekker op 3G blijven, ik heb 4G van Vodafone in de randstad, en dat is niet zaligmakend....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het hangt er kennelijk van af wat je ermee doet: http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/telefonie/mobiele-telefoons/extra/veel-gestelde-vragen-4g/#item8 ik ben alleen van plan af en toe een tel nr op te zoeken, of iets open is, en offline navigatie, ik neem wel een goedkoop 4g toestel en wacht nog een jaartje af met een goedkoop 3g abonnement dank