Kan je een streepjes code via je mobiel laten scannen?

In de reclame van T-mobile zie je dat Brownie een streepjes code via de telefoon laat zien aan Ali B die in de supermarkt staat en daar laat hij zijn telefoon aan de supermarkt medewerkster zien en zij scant hem af door de scanner op zijn mobiel te richten.

Maar kan die eigenlijk wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
6.9K

Het beste antwoord

Dat kan inderdaad. De streepjescode is een plaatje van zwarte en witte vlakken. De scanner probeert het patroon uit te lezen en zet dit om in een getal. Dat getal moet gekoppeld worden aan bijvoorbeeld een productdatabase. Bij een supermarkt zorgt die database voor de koppeling tussen de code en de prijs.

Hoe je dit aan een scanner aanbiedt maakt niet uit, dat kan ook op het display van je telefoon.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt dit ook zelf testen. Met programma's zoals Appie kan je met een mobiele telefoon producten zelf scannen om een boodschappenlijstje te maken. Maak een foto van zo'n product op een andere telefoon en scan die in. Dan zal je zien dat dit werkt als de foto scherp genoeg is en het streepjespatroon goed onderscheiden kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk, das nog es n dikke plus waard...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kanttekening bij je verhaal: Dit werkt alleen bij barcodescanners die op basis van een camera werken. Wanneer het een laserscanner betreft, werkt het niet. Doordat het beeld van de barcode zelf licht uitstraalt, kan de scanner, die op basis van weerkaatsing werkt, de streepjescode niet herkennen. Je kunt dit zelf testen door een foto van een barcode te maken en deze te scannen op de scanners die bij bijvoorbeeld de AH in de winkel hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel een goede opmerking! Ik had het zelf gestest op mijn Iphone. Weerkaatsing kan problematisch zijn.

Andere antwoorden (3)

Ja met Appie app kan dat en dan Ziet hij welk artikel het is.9
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt niet kijk maar bij Appie app van Albert heijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft hiermee antwoord of je telefoon een streepjescode kan scannen. Dat klopt en dat kan voor AH met het programma Appie. De vraag is echter of je een plaatje van een streepjescode dat naar je telefoon is verstuurd, of een foto of video van een product met een streepjescode gescand kan worden.
Ja dat kan maar het kan nog maar bij heel weinig producten ikzelf vind de app redlaser het beste ook al heeft die zelfs weinig poducten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In android en ios wel.
moet je effe naar de app store of android market gaan en barcode intypen.
misschien ook in windows phone maar dat weet ik niet.