Mijn vader is slechthorend, welke type mobiel kan hij het beste aanschaffen?

Hallo,

Mijn vader is slechthorend, welke type mobiel kan hij het beste aanschaffen? Deze mobiel moet een sterke
tril functie hebben, en geen smartphone zijn.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K

Het beste antwoord

Je kunt het beste naar een groene kruis winkel gaan die hebben diverse soorten voor ouderenOOk met een hoorprobleem.
Als jou vader lid is kun je daar ook nog korting verkrijgen.
Je vader kan dan zelf kijken wat eventueel lekker in de hand ligt en naar de grote van de letters etc.

Toegevoegd na 3 uur:
De gsm handle easy 330 heeft een trilfunctie en kost 108 euro.
Maar zoals gezegd neem je vader mee en kijk waar hij het beste mee om kan gaan.
En welke mogelijkheden er zijn zodat jou vader er ook plezier van heeft.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn speciale seniorentelefoons in de handel.

TE koop bij winkels die ook spullen verkopen voor minder validen.
http://bonvie-care.nl/?name=4%20-%20Mobiele%20telefoons&name2=SENIOREN%20TELEFOONS&location=shop&categorieen=18&seizoenen=36&m=subcategorieen&mi=10_41

Je ziet dat die telefoons nogal duur zijn.

Er zijn bij sommige telecomwinkels ook T-links met adapter te koop zodat slechthorenden ook gebruik kunnen maken van een mobiele telefoon.

Lees er hier meer over:
http://ww.oorakel.nl/vragen/mobiele-telefoon-slechthorenden-3879.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Ga naar een telecomwinkel en vraag welke mobiel het hardste trilt.
Neem je vader mee!

Voor een slechthorende is het vaak nodig om een toestel eerst te beluisteren voordat tot aanschaf kan worden overgegaan. In sommige winkels is dat mogelijk (neem een sim-kaartje mee!).

Hier is nog een lijstje van een aantal mobiele telefoons die voor slechthorende senioren geschikt kunnen zijn:

http://www.oorakel.nl/vragen/mobiele-telefoon-4197.html