Ik heb een Samsung Galaxy Y, met abonnement zonder internet. Ik heb 3G uitgezet en gebruik mijn apps via wifi, maar toch gaat dit buiten mijn tegoed?

De eerste 2 dagen heb ik apps gedownload en gebruikt zonder wifi, want toen wist ik niet dat 3G aanstond. Het bedrag buiten mijn tegoed was toen €40. Nadat ik 3G heb uitgezet en gebruik heb gemaakt van mijn apps met Wifi is dit bedrag €60 geworden. Ik heb gebruik gemaakt van de volgende apps:
Wordfeud
Angry Birds
Hotmail
Bubble Shooter.

Betaal ik soms voor Hotmail? Dit lijkt me sterk want ik heb met al 10 minuten op Hotmail gezeten, maar toch? Help me alsjeblieft!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Als het goed is wel want 3g staat uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als eerste een verduidelijking, 3g is een netwerk die het mogelijk maakt om sneller mobiel te kunnen internetten, als je 3g uit zet dan heb je nog steeds een internet verbinding.

Wat wifi betreft, op het moment dat jij wifi hebt aan staan op je telefoon, dan betekent het nog niet dat je daadwerkelijk een wifi verbinding hebt. Wifi is een draadloos signaal dat wordt verzonden door een router, je moet dus thuis een router hebben staan waarmee je draadloos kan verbinden.
Let er wel op dat een router gemiddeld maar een paar tientallen meters bereik heeft, buiten dat bereik zal de telefoon automatisch verder gaan op het mobiele netwerk, wat er dus voor zorgt dat jij gemakkelijk buiten je bundel gaat.

Als het goed is moet er ergens in de instellingen van de telefoon een mogelijkheid zijn om het mobiele netwerk uit te zetten, vermoedelijk waar je ook de 3g verbinding kon uitzetten.
Mocht deze optie er niet zijn, wat ik betwijfel, dan moet je er in ieder geval, voordat je iets op internet gaat doen, zeker van zijn dat je op dat moment een wifi verbinding hebt.