Mijn telefoon, HTC sensation xl is stuk, volgens de winkel is het waterschade, ik weet zeker van niet. Ik ben niet verzekerd, wat nu?

De telefoonwinkel zegt dus dat er waterschade is, maar ik weet honderd procent zeker dat de telefoon niet met water of een andere vloeistof in aanraking is geweest. Ben niet verzekerd, dus weg geld. De telefoon is nog maar twee maand oud, is er iets wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vind ik dat sneu vj , Ik heb helaas ook zo iets gehad , wel gelijk gekregen maar het kostte meer aan gezeur . Wat wel soms goed kan naar zo'n klein tel rep winkeltje daar ben ik prima geholpen , terwijl de Tmobille winkel resoluut water schade concludeerde . Het bleek een soort inwendig gebroken antenne ?? Voor 25 € was ik klaar . De 2e x ja weer water schade (tel van m'n dochter ) ja heel veel gezeur zaak op stelten :) enz rechts hulp enz ja zgn onder coulance .

Antwoorden (2)

Dat kan gebeuren jammer genoeg. Als je je telefoon wilt laten repareren moet je naar een van de 'kleinere' belhuizen gaan (niet naar de Belcompany of Phonehouse bijv.). Die vind je in de grotere steden het meest. Meestal is het veel goedkoper dan je denkt.

Ook zal ik je een tip geven. Tegenwoordig hebben de meeste telefoons LDI (Liquid Damage Indicators). Vrij vertaald: vloeibare schade-indicatoren.

De meeste telefoons hebben er 3. Het zijn witte indicatoren en indien deze roze/rood kleuren is er sprake van waterschade. De witte indicator verandert door de water dus. Aangezien je zelf zegt dat er geen waterschade is kun je dit zelf ook controleren. 1 indicator moet op je batterij zitten (is meestal rechthoekig).
De andere 2 moet je kunnen zien wanneer je de batterij weghaalt. Deze zijn rond.

DUS:

WIT: GEEN waterschade
ROZE/ROOD: WEL waterschade

Afbeeldingen hieronder tonen voorbeelden van indicatoren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord ! Dikke plus.
Toch vindt ik dat een leverancier zich er met die stikkertjes wel erg makkelijk vanaf maakt. Zweet kan ze ook al laten verkleuren en je telefoon in je broekzak is toch écht normaal gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je klopt, vooral bij de iPhone zijn er problemen mee. Bij de iPhone heb je ook een indicator in de audiojack en eentje bij de usb poort. Dus stel je voor dat je in de regen je iPhone uit je zak haalt en er gaat een druppel in je usb poort of audio jack? Je bent gelijk je garantie kwijt :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan allemaal maar verzekering op een telefoon is zoiezo onzin. Je heb vast een doorlopende reisverzekering of een inboedel verzekering je heb er vast een die de schade aan je telefoon wilt dekken... Bij mij was het de reisverzekering ;-) 2x (iPhone)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je telefoon uit je borstzak glijd als je je vissen eten geeft heb je ook waterschade...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@klinkmaister Eerlijk gezegd koop ik mijn telefoons allemaal PrePaid zonder abonnement en verzekering. Wel zorg ik ervoor dat de kans op schade zo min mogelijk blijft (bijv. d.m.v. Screenprotectors, hoesjes etc.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of in de wcpot? gebeurt ook vaak :p
Als jouw telefoon pas 2 maande jong is, dan heb je gewoon recht op garantie. En ja, we wonen in Nederland dus er kan best wel eens een spatje regen op gevallen zijn, maar dan zouden inmiddels alle mobieltjes kapot moeten zijn. In een telefoonwinkel staan mensen die telefoons willen verkopen en voor de rest willen ze niet al te moeilijk doen. Was het de telefoonwinkel waar je je sensation gekocht hebt? Stuur maar eens een mail naar je provider, waarin je dit uitlegt dat je telefoon kapot is en dat je hem onder garantie wil laten repareren. Als het goed is kan je dan online een schadeformulier invullen, je imei nummer en andere gegevens van je telefoon invullen en printen en dat samen met je telefoon op een postkantoor verzenden naar het adres dat de provider je opgeeft. Het moet wel heel gek lopen, willen ze dit niet onder garantie repareren. Succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Waterschade is uitgesloten van garantie. Net zoals vrachtwagen schade, of van 10 hoog uit het raam val schade.