welke gegevens vraagt de provider in de winkel voordat er een mobiel abonnement afgesloten kan worden?

Ik vind het vreemd dat de ene provider nauwelijks iets vraagt terwijl de andere zelfs kredietregistratie opvraagt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Welke gegevens een provider vraagt hangt af van verschillende factoren. Allereerst de procedures van de provider zelf. Die zijn overigens aan verandering [lees: door schade en schande wijzer geworden] onderhevig.
Dan is er de risico bereidheid van een provider. Er zijn er [weinig] die denken dat ze meer winst maken als ze veel klanten hebben dan dat ze zich richten op de duurzaamheid van de relatie.
Zo was er tot en met 31 December een provider die zonder blikken of blozen telefoon abonnementen verkocht aan Oost Europese dagjesmensen met niet meer dan een bankafschrift en een paspoort. De betalingsmoraal bleek nogal laag te zijn en nu vraagt ook die provider [zoals de andere grote providers] een kopie verblijfsvergunning.
Het blijft een spel van de grote getallen: levert mij het hebben van veel abonnementhouders meer op, of verdien ik meer met minder klanten die ook daadwerkelijk hun rekening betalen? Dat is het leuke van ondernemer zijn :)