Wat moet ik doen om WEL SMSjes te kunnen versturen met de Nokia 95 prepaid Telfort?

Ik krijg de boodschap: controleer netwerkdiensten.

Dit heb ik al gedaan: SMS-berichten > Instellingen.
selecteer Berichten > Opties >
Instellingen > SMS en maak een keuze uit de volgende
opties:
Berichtencentrales - Hiermee geeft u een lijst met alle
gedefinieerde SMS-berichtcentrales weer.
**** Ik heb een Telfort kaart, maar ik kan kiezen uit KPN Mobile of Vodafone of T-Mobile.
Alle drie geprobeerd zonder succes.

Iemand een idee wat ik verder nog kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat het niet zo is, maar kun je wel bellen met je telefoon? Weet je wel zeker dat je telefoon geen simlock heeft en dus bijv alleen met kpn simkaarten werkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan wel bellen en ook sms ontvangen.
En bij Telfort zeggen ze dat zij gebruik maken
van het KPN netwerk.

Het beste antwoord

je moet het SMSC (short message service center) van Telfort instellen, dat is +31626000230

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het je niet lukt om dit handmatig in te stellen, kun je Telfort bellen en vragen om een OTAP bericht te sturen (over the air provisioning). Je toestel krijgt dan een sms bericht met de juiste instellingen. Of dat bericht echt zichtbaar is op je toestel weet ik niet zeker, ik geloof bij Nokias wel altijd ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk om mensen te zien antwoorden met vette inhoud. Kennis van zaken +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit had ik ook al gevonden:
Wijzig het nummer van de berichtencentrale of sms-centrale in : +31626000230
Dus dat klopt, na een hoop gezoek gevonden en gewijzigd.
Het werkt nog steeds niet, dus ik ga Telfort maar weer eens bellen.
Alvast bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm je hebet het juiste SMSC er dus in staan (niet per ongeluk als MMSC erin gezet ofzo?) en sturen lukt nog steeds niet ?
Dan KAN het zijn dat ze bij Telfort iets verkeerd hebben staan maar dat lijkt me zo onwaarschijnlijk omdat je gewoon eerst heel dat SMSC niet kon selecteren in de lijst. Ik weet dat het dom klinkt, maar heb je al geprobeerd na het veranderen van die instelling je telefoon eens helemaal uit en aan te zetten ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat nieuwe nummer staat wel bij SMS.
Ik heb de Nokia Suite gedownload. Wist niet eens dat dat bestond....
De updates bijgewerkt.
De pc opnieuw opgestart en de telefoon opnieuw opgestart. Wat ie nog steeds niet doet:
* een SMS verzenden.
* de afbeeldingen synchroniseren.