Waar vind ik de echte tijd tussen opladen van een GSM?

Aan de mateloos overdreven 'standby tijd' heb ik niks. Wie weet een goede vergelijkingssite/forum?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Voor zover ik weet; nergens.
Zoals ik je nu begrijp wil je de verbruikstijd van accu van je GSM weten.

Dit is van vele factoren afhankelijk. Hoe is je gebruikersgedrag; bel je veel, sms je veel, speel je veel met de functies die op je toestel zitten?
Maar ook, reis je veel? Als je bijvoorbeeld je toestel de hele week op één en dezelfde plek laat liggen dan verbruikt deze minder dan als je heb overal mee naar toe neemt.
Hst kost een toestel ook energie om de sterkte van de GSM mast in de gaten te houden en bij het wisselen van mast.

Dus als je wilt een idee wilt hebben wat een gemiddelde tijd zou kunnen zijn dan zul je opzoek moeten naar gebruikers met exact hetzelfde toestel als jij hebt of zoals je deze wilt aanschaffen.

Zelf werk ik met een Nokia E75 en bel hiermee (in en uit) gemiddeld een uurtje of twee per week.(Waarvan ook met regelmaat naar het buitenland) Verder SMS ik 3-4 keer per week en check ik mijn e-mail elke dag.
Ik doe een week met één accu lading.
Na gelang ik meer of minder doe gaat de accu minder of juist langer mee.