Als ik iemand bel, en diegene neemt niet op... Moet ik dan daarvoor betalen?

Stel ik bel iemand, en ik laat hem 5x overgaan. Ik denk dat diegene niet op gaat nemen dus ik hang op. Als ik dan naar mijn uitgaande gesprekken ga, dan staat er 0:00:00... Oftewel de gespreksduur is 0 seconden, maar moet ik hiervoor wel betalen (Of telt dat wel als een belminuut bij een abbonement?)?
En hoe zit dat met voicemail? Stel ik laat hem nog langer overgaan, en krijg de voicemail te pakken. Geldt dat dan meteen ook als een belminuut, of geldt dat pas als een belminuut na de piep?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
6.1K

Antwoorden (7)

In principe betaal je per seconde, maar sommige providers hanteren een starttarief. Die moet je betalen ook al krijg je geen verbinding.

Kijk even of jouw provider een starttarief hanteert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de persoon die u belt niet opneemt kost dat geen geld.

Op de vraag over de voicemail heb ik geen antwoord maar ik zou zeggen probeer het uit! Het kost zoiezo niet veel meer dan €1,- (kijk van tevoren wel even wat je beltegoed is zodat je daarna kunt kijken of er iets vanaf is gegeaan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als er niet opgenomen wordt, betaal je niet. Als de voicemail aanslaat betaal je wel. Voor het systeem is er geen verschil of je een mens of een computer aan de andere kant aan de lijn krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit ligt eraan of je wacht tot het stukje dat de voicemail komt. Hiervoor hoef je niet te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je belt via een ISDN-lijn moet je betalen voor een oproeppoging, ongeacht het resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het enkel belt en niemand neemt op dan betaal je niks, let wel sommige telefoon toestellen schakelen over naar een faxtoestel en dan betaal je wel, eveneens als die naar voicemail gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra er een verbinding gemaakt is, moet je betalen.
Dus als er niet opgenomen wordt is er ook geen verbinding is hoef je niet te betalen.

Check wel of je provider geen start tarief rekent.