Ik heb een Samsung mobiele telefoon en heb binnenshuis heel slecht bereik. Gesprekken vallen na een poosje uit. Hoe is dit probleem op te lossen ?

Dit probleem heb ik vooral in mijn woonkamer.Mijn provider is Vodafone en heb een pre-paid abonnement

Weet jij het antwoord?

/2500

Tjah, vervelend probleem is dat. Je huis is blijkbaar zeer goed geisoleerd, en er zit waarschijnlijk ''gewapend'' beton in de muren. Woon je toevallig op een provincie- of landgrens? Het enigste wat je effectief kan doen tegen dit probleem is kijken of er in de buurt een communicatietoren staat. En dat zal wellicht het geval zijn. Je kan misschien een kijkje gaan nemen naar die toren. Daar staat altijd op van welke firma de toren is. Dan kan je van provider veranderen en zal je wel goed bereik hebben. Als je veranderd van provider wilt niet zeggen dat je een ander nummer moet aannemen. Toegevoegd na 1 minuut: Hetzelfde probleem bij deze persoon Toegevoegd na 2 minuten: Geen waardevol antwoord ??

helaas valt dit probleem niet gemakkelijk op te lossen. vaak zit je dan net op een doodpunt tussen diverse zendmasten, of er staat een te sterke zender nabij je woning. denk bv aan iemand met een 27mc bakkie etc. zelf heb ik het probleem op de camping ook gehad omdat er een tvmast net naast de caravan stond. enige wat ik kon doen was een carkit met antenne in me kamer maken met een 9volt adapter en die gebruiken als ik thuis was. sommige telefoons hebben wel een beter ontvangst dan andere maar daarvoor zou je kunnen informeren bij een telecom zaak. ook kan je op je samsung scannen naar beschikbare netwerken onder instelling. kijk even of daar een provider is die wel een goed ontvangst heeft en koop daar een prepaid kaart van.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100