Ik heb een Samsung mobiele telefoon en heb binnenshuis heel slecht bereik. Gesprekken vallen na een poosje uit. Hoe is dit probleem op te lossen ?

Dit probleem heb ik vooral in mijn woonkamer.Mijn provider is Vodafone en heb een pre-paid abonnement

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (6)

Tjah, vervelend probleem is dat. Je huis is blijkbaar zeer goed geisoleerd, en er zit waarschijnlijk ''gewapend'' beton in de muren.

Woon je toevallig op een provincie- of landgrens? Het enigste wat je effectief kan doen tegen dit probleem is kijken of er in de buurt een communicatietoren staat. En dat zal wellicht het geval zijn.

Je kan misschien een kijkje gaan nemen naar die toren. Daar staat altijd op van welke firma de toren is. Dan kan je van provider veranderen en zal je wel goed bereik hebben.

Als je veranderd van provider wilt niet zeggen dat je een ander nummer moet aannemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hetzelfde probleem bij deze persoon

Toegevoegd na 2 minuten:
Geen waardevol antwoord ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat je aan het bellen bent via de 3G-verbinding. Dat gaat over het algemeen minder goed dan over de normale gsm-verbinding. Je kunt in je telefoon instellen dat je alleen via GSM wilt bellen.
bamibal
12 jaar geleden
Het probleem valt door jou niet op te lossen, tenzij je genoeg geld hebt voor een zendmast in de achtertuin.

Om het te voorkomen is het verstandig om bij een raam te staan. Het is vrij normaal dat je binnen minder bereik hebt dan buiten, aangezien je in een betonnen bak zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helaas valt dit probleem niet gemakkelijk op te lossen.
vaak zit je dan net op een doodpunt tussen diverse zendmasten, of er staat een te sterke zender nabij je woning. denk bv aan iemand met een 27mc bakkie etc.

zelf heb ik het probleem op de camping ook gehad omdat er een tvmast net naast de caravan stond. enige wat ik kon doen was een carkit met antenne in me kamer maken met een 9volt adapter en die gebruiken als ik thuis was.

sommige telefoons hebben wel een beter ontvangst dan andere maar daarvoor zou je kunnen informeren bij een telecom zaak.

ook kan je op je samsung scannen naar beschikbare netwerken onder instelling. kijk even of daar een provider is die wel een goed ontvangst heeft en koop daar een prepaid kaart van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je het beste een nieuwe sim-kaart dient aan te vragen bij je provider. Soms ligt het namelijk aan de kaart zelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit ook bij andere merken zo? of bij kennissen? En via Samsung Kies, ALTIJD zorgen dat je de laatste firmware op je toestel hebt. Ik heb de Galaxy S Plus, na de laatste update gaat mijn batterij ineens stukken langer mee en is het toestel ook vlotter, maar vergeet niet ff een backup te maken van je toestel. Ook "beschermhoesjes" of straling van te dicht bij magnetrons/pc's etc. hebben zeker invloed op je signaal. Als hij simlock-vrij is, zou je er een andere sim van een kennis in kunnen proberen van een andere provider. That should pin-point / fix your problem! Succes!