Stel, je hebt een handy. Je slaat er een 06-nummer in op van iemand in Nederland. Wanneer ik nu in Zwitserland ben, moet je dan alsnog +31 intoetsen?

...Met andere woorden: Is het verstandig om telefoonnummers direct met landennummer op te slaan of is dat niet nodig, zoekt het lokale netwerk (Nu dus Zwitserland) automatisch het landennummer bij 06 ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
I.p.v. 0031 kun je ook +31 kiezen om op te slaan. Het land waar je bent zoekt niet automatisch het Nederlands landennummer. Net zoals Nederland ook niet automatisch +41 kiest wanneer je een Zwitsers telnr. belt dat je zonder landennummer hebt opgeslagen.

Antwoorden (3)

Je moet 0031 als nog intoetsen dan gewoon de telefoon nummer .. Bijv: 0031612345678
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja er moet 0031 voor, ik doe dit vaak al standaard bij ieder nummer wat ik toevoeg. Anders zul je geen verbinding krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar kun je dus al standaard in NL +31 voor de nummers zetten, of werkt het dan niet meer in NL zelf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is wel zo slim: dan werkt het namelijk overal. Ook in Nederland zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zal er nog altijd 0031 voor moeten blijven zetten.
dus het verstandigste is het om dat gelijk te doen.
altijd van iedereen internationaalnummer toevoegen is het meest ideaal,altijd overal iedereen voor u te bereiken, waar u ook bent, nooit zoeken naar telefoonnummers, bij 06 nummers: beginnen met 0031(of +31) vervolgens restvan tel.nummer,zonder de eerste nul, in toetsen en opslaan,klaar!
Bij vaste nummering: eerst 0031(of +31)vervolgens het netnummer,zonder de eerste 0,dan de rest van telefoonnummer,opslaan , en klaar! groet en bel ze!!!!