Wat is boardswap?

Op mijn telefoon is boardswap uitgevoerd, mijn vraag is wat dit is. Ik lees daar op internet niet heel positieve dingen over namelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
19K

Antwoorden (1)

Bij een board swap wordt het binnenwerk van de telefoon vervangen. Dichter bij een compleet nieuwe telefoon kun je niet komen, dus ik zou er wel mee in mijn nopjes zijn.

Nadeel is dat eventuele data van je telefoon verdwijnt, maar dat is vaak toch al het geval omdat ze je toestel meestal resetten en opnieuw installeren, om eventuele software fouten uit te sluiten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Preciezer: Het moederbord wordt vervangen, dus de grote vierkante printplaat in de telefoon, waar de knopjes en onderdeeltjes aan vast zitten. Als daar bijvoorbeeld een scheurtje in zit is dat niet meer te repareren, vervangen is de enige optie.